A vezető fejlesztő állítólag ellopta az Autopilot dokumentációját

A Tesla tegnap keresetet nyújtott be egy kaliforniai bíróságon, melyben egyrészt szerződésszegéssel (védett információk kiadásával és felhasználásával) vádolják az Autopilot fejlesztőcsapatának korábbi programvezetőjét, Sterling Andersont, másrészt őt és a Google önjáró autófejlesztésének korábbi vezetőjét, Chris Urmsont is beperelték, azt állítva, hogy saját, hasonló profilú, frissen alapított vállalkozásukhoz, az Aurora Innovationhöz tisztességtelen módon csábítottak el alkalmazottakat a Teslától.

A panaszban szerepel, hogy a Tesla szerint Anderson legalább 12 mérnököt környékezett meg a Teslánál, ezzel megsértette a távozásakor aláírt szerződést, emellett bizonyítékok állnak rendelkezésre, hogy bizalmas információkat vitt el a vállalattól, és megpróbálta ennek nyomait eltüntetni. Azt állítják, hogy mindketten tisztában voltak azzal, hogy jogsértően járnak el.

A részletes indoklás szerint a decemberben távozó Anderson több száz gigabájtnyi bizalmas és jogvédett adatot másolt fel saját tárolóira, és ezeket nem szolgáltatta vissza, amikor elhagyta a céget, emellett a céges laptopján egyes fájloknál megváltoztatta az időbélyeget, másokat pedig törölt, „mindent megtett, hogy elrejtse gaztetteit”. A panaszban szerepel, hogy Anderson még a Teslánál dolgozott, amikor Urmsonnal együtt tervezgették az új vállalkozást, és megtörtént, hogy a céges laptopot Anderson elvitte Urmson házába, és hozzáférést adott neki egyes dokumentumokhoz.

 

Tesla Motors v. Anderson; Urmson; Aurora Innovation, LLC by TheVerge104 on Scribd

 

A Tesla képviselői leírják azt is, hogy a vállalat általában kifejezetten támogatja pályájukon a tőlük távozó munkatársakat, de ha azok – mint a jelen esetben – megsértik a lojalitási és titoktartási szerződéseket, akkor nekik szigorú büntetés jár.

Andersonék kísérlete végül is részsikert hozott, ugyanis csak két mérnököt sikerült elcsábítani. Anderson egyébként nem jelentette be a vállalatnál, hogy új, hasonló profilú vállalkozásba kezd, ezt a cégvezetés a két mérnöktől tudta meg január elején.

A felperes egyrészt anyagi kártérítést kér, valamint az Aurora átvilágítását, hogy megállapíthassák, milyen információk kerültek hozzájuk illegálisan a Teslától.

Előzmények