Terjed az e-oktatás a hazai vállalatok körében

Az Oracle Hungary HR-megoldások üzletága e-learning 2005 címmel tartott konferenciát HR- és oktatási vezetők számára. A rendezvény apropójául az a tény szolgált, hogy az elektronikus oktatás ma már Magyarországon is sok vállalat és intézmény oktatási tevékenységében jelentős szerepet tölt be.

Dr. Bokor Attila, a Budapesti Corvinus Egyetem docense az Európai Humánerőforrás Fejlesztésért Alapítvány felkérésére végzett HR Innovációs Kutatás első eredményeiről számolt be. A kutatás eredményei alapján a HR-vezetők számára az egyik legnagyobb kihívást jelentő változás a dolgozói átlagéletkor növekedése, az átlagképzettségi szint növekedése, valamint a munkaidő, illetve az élet munkával töltött szakaszának növekedése.

Az elektronikus oktatás területén várható kihívásokat és trendeket tekintette át Nagy Zoltán, a Hewlett Packard Magyarország oktatási szolgáltatások üzletágának vezetője: az előrejelzések szerint 2005-ben megduplázódik az e-learninget használó vállalatok száma, a vállalati képzések több mint 20 százaléka már online módon lesz elérhető. Az elektronikus oktatási tartalmaknak a dokumentumkezelő rendszerekkel való integrációja pedig a vállalati tudásmenedzsment rendszerek alapjává válik.

Magyarország legkomplexebb elearning rendszerét Fehér Csaba, a T-Mobile Magyarország tréningmenedzsere mutatta be. A több mint 3000 tanuló oktatási adminisztrációját végző Oracle iLearning rendszeréhez virtuális oktatóterem, a cég trénercsapata által fejlesztett elektronikus tananyagok, valamint átfogó kérdőívkitöltő rendszer kapcsolódik. A rendszer bevezetési lépéseinek és a mindennapi működtetés rendszerének ismertetése a konferencia gyakorlati szekciójának egyik legnépszerűbb előadása volt.

Az OTP Rt. 8500 fős munkatársi gárdájának képzésére már régóta használja az elektronikus oktatási formát. A kísérleti időszak során leszűrődött pozitív tapasztalatok (például egy hagyományos, utazással megtoldott tantermi nappal szemben, mindössze 5 órai, saját munkahelyen töltött tanulással ugyanaz a tudásszint megszerezhető) megerősítették az igényt a továbblépésre. Egy átfogó rendszer bevezetésének kérdéseit, dilemmáit – például hogy miként oldható meg a 100 százalékos munkaidő-kihasználtság mellett a munkatársak munkaidő alatti képzése, vagy hogyan lehet a gyorsan avuló tudás- és oktatási anyagot folyamatosan, megfelelő minőségben frissíteni – osztotta meg a hallgatósággal Kerék László, oktatási tanácsadó.

A piacvezető e-learning megoldásszállító Oracle 2004 végén jelentette meg az iLearning oktatásmenedzsment rendszerének legújabb, 5.0 verzióját, amely magyarul is elérhető. A termékben erőteljesebb hangsúlyt kapnak az elektronikus oktatásnak a humánerőforrás-menedzsment más rendszereivel való összefüggései.

Azóta történt

Előzmények