2017. június 29., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Hírek » Telekom rovat

Elektronikus adatcseréről kötött megállapodást a Telenor és az ORFK

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: Telenor

Gyorsabb és szigorúbb adatszolgáltatással segíti a Telenor a rendőrség munkáját.

A Telenor ma bejelentette, hogy megállapodott az Országos Rendőr-főkapitánysággal, hogy ezentúl elektronikus módon szolgáltatja a bűntények feltárásához szükséges ügyféladatokat a rendőrségnek. A vállalat közleménye szerint az informatikai fejlesztéssel az adatcsere biztonságos, zárt rendszeren keresztül, a korábbiaknál gördülékenyebben történik, ugyanakkor az ügyfelek személyes adatainak védelme érdekében a Telenor továbbra is szigorú ellenőrzést követően adja át a kért információkat.

Hirdetés

Mint írják, a bűnüldözés segítése a vállalat célja: eltűnt emberek felkutatásában, illetve bűncselekmények felderítésében segíti a Telenor a hatóságokat a cellainformációk, hívásadatok felhasználásával: elkóborolt gyerekeket, eltévedt, vagy balesetet szenvedett kirándulókat is sikerült már megmenteni a társaság közreműködésével.

A közlemény hangsúlyozza, hogy a Telenornak jogszabályban szabályozott adatszolgáltatási kötelezettsége van a nyomozati jogkörrel rendelkező hatóságok (rendőrség, Nemzeti Adó- és Vámhivatal, ügyészségek, bíróságok) felé. Ennek keretében a vállalat rendvédelmi kapcsolatokkal foglalkozó osztálya fogadja és dolgozza fel a hatósági megkereséseket, figyelembe véve az adatok kiadása során a „szükséges minimum elvét”, ilyen módon teremtve egyensúlyt az ügyféladatok védelme és a hatékony rendőrségi munkához nyújtott segítség között. Az adatkéréseket törvény szabályozza, így például a telefonbeszélgetések és sms-üzenetek tartalmának megismerésére az új elektronikus adatcsere esetén sem kerülhet sor.

„Nagyon fontos számunkra, hogy szolgáltatásainkkal hozzájárulhatunk az emberi élet védelméhez és a bűncselekmények felderítéséhez, ugyanakkor ügyfeleink adatait is szeretnénk bizalmasan kezelni, védeni. Mostantól az adatszolgáltatás még biztonságosabban, zárt rendszerben történik, ügyfeleink biztosak lehetnek abban, hogy adataik nem kerülnek illetéktelen kezekbe. Fontosnak tartjuk ugyanakkor azt is, hogy ügyfeleinket transzparensen tájékoztassuk arról, hogy milyen módon felelünk meg a jogszabályi rendelkezéseknek, ezért a honlapunkon is rendszeresen tájékoztatást adunk a hatósági adatszolgáltatási tevékenységről.”– mondta el a fejlesztést kommentálva Erdélyi Márk, a Telenor Magyarország jogi igazgatója.

A vállalat szakemberei halasztást nem tűrő, életellenes ügyekben (például személyek eltűnése, emberölés közveszéllyel fenyegetés, fegyveres rablás, terrorcselekmény stb.) munkaidőn kívül, soron kívül is teljesítik a hatósági adatkéréseket, természetesen a megfelelő alapos ellenőrzés után.

A Telenor statisztikái szerint 2000 óta, a mobiltelefonok térhódításával párhuzamosan közel ötszörösére nőtt a mobil ügyfelekkel kapcsolatos hatósági adatkérések száma.

Azóta történt

Előzmények

Gyártók, szolgáltatók

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.