Sikeres a TeleBike

Magyar fejlesztésű újdonsággal, a TeleBike rendszerhez tartozó kerékpárok szervizelését ellátó lánc nélküli karbantartó kerékpárral és könnyen kezelhető regisztrációs megoldással kezdte meg működését a Telekom saját közösségi kerékpáros rendszere, a TeleBike. A kezdeményezés már az első teszthónapban sikeres: közel 700 dolgozó használta indulása óta. A kizárólag a cég dolgozói számára elérhető, innovatív megoldásokra épülő rendszert a magyar Csepel Zrt.-vel együttműködésben indította el a Telekom.

Hirdetés

A TeleBike 2013. május 24-én indult el a Magyarországon. Az egységes arculatú, jól felismerhető állomásokon a vállalat dolgozói vehetnek kölcsönbe biciklit, így munkaidőben gyorsabban és a legkisebb környezeti terheléssel juthatnak el egyik megbeszélésükről a másikra a cég budapesti irodaházai között.

Egyelőre még pilot

Az őszig tartó, féléves pilot időszak alatt 40 kerékpárral működik a TeleBike rendszer. A kerékpárokkal a Telekom, illetve a T-Systems Magyarország négy telephelye között közlekedhetnek a dolgozók. A bicikliket PIN-kód vagy ügyfélkártya segítségével kölcsönözhetik ki a rendszerbe regisztráltak, probléma esetén pedig dedikált ügyfélszolgálat és forródrót segít megoldani a helyzetet.

A biciklirendszert a Telekom a Csepel Zrt.-vel szoros együttműködésben valósította meg. A magyar tulajdonú kerékpárgyár a biciklik biztosítása mellett azok szállítását és a rendszer karbantartását végzi, a világon újdonságnak számító, utánfutóval felszerelt logisztikai, és egyben szerviz-kerékpárként is működő Stringbike típusú kétkerekűjével.

Az ötletgazda Telekom a kiépítésen túl a regisztrációs rendszer kifejlesztéséért, illetve a kerékpárok biztonságát biztosító megoldásokért is felelt: a flottakövető rendszerben minden biciklin GPS található, így azok hatékonyan védhetők lopás ellen.

Azóta történt

Előzmények