Hirdetés

Csökkent az iPad túlereje a tabletpiacon

Az idei harmadik negyedév az Android előretörésének időszaka volt a tabletpiacon. Az IDC ma publikált gyorsjelentése szerint a platformon belül elsősorban a Samsung és az Amazon készülékei voltak kelendőek, ezeknek köszönhető, hogy a még mindig domináns Apple iPad részesedése látványosan erodálódott.

Hirdetés

A statisztikából kiderül: a szeptemberrel zárult három hónapban 27,8 millió táblagépet forgalmaztak a gyártók, 49,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban (ám csak 6,7 százalékkal többet, mint az előző negyedévben). A piacvezető Apple részesedése az időszakban 65,5 százalékról 50,4 százalékra csökkent, ami negatív rekordnak számít az iPad megjelenése óta. Az IDC szerint a visszaesés oka az volt, hogy az iPad-vásárlók egy jó része – beleértve az intézményeket is – a régóta pletykált új modell bejelentésére várt.

A piackutató egyébként korábban azt jósolta, hogy 2012-ben az Apple tabletjeinek részesedése az előző évihez képest nőni fog, és ismét 60 százalék fölé kúszik. Most óvatosabbak, mint írják: noha az iPad mini és a negyedik „nagy” iPad piacra dobásával rendkívül erős negyedik negyedévre számíthat a vállalat, az iPad mini relatíve magas ára „bőven hagy lehetőséget az androidos gyártóknak is arra, hogy az eddig elért sikereikre építsenek”.

A Samsung – mely a Galaxy Tabokkal és a Note 10.1-gyel van jelen a piacon – 5,1 millió tabletet adott el a negyedévben (325 százalékkal többet, mint egy éve!), amivel a piac 18,4 százalékát szerezte meg. A harmadik helyen az Amazon áll 2,5 millió eladott tablettel és 9 százalékos részesedéssel, míg a negyedik az Asus (2,4 millió, illetve 8,6%), az ötödik pedig a Lenovo (1,4 millió, illetve 1,4%). Az Asus elsősorban a Google számára gyártott Nexus 7 révén tudta éves összehasonlításban 100 százalékkal növelni a forgalmát, míg a Lenovo a kínai piacon volt erős.

Az IDC rámutat: a Windows 8 és a Windows RT megjelenésével egy harmadik erős tabletplatform is elérhetővé vált a piacon, a Microsoftnak és a partnereinek azonban az 500 dollártól induló árakkal nem lesz egyszerű megfognia a fogyasztókat.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények