Jobban fogy a tablet, mint a netbook

A táblagépek eladásai 2011 második negyedévében jobban alakultak, mint a netbookoké: az iPadből és konkurenseiből 13,6 millió példány fogyott világszerte, míg netbookokból mindössze 7,3 milliót. Most először fordul elő, hogy a billentyűzet nélküli masinák lehagyták az apró számítógépeket, hiszen 2011 első negyedévében még 8,4 millió netbook és 6,4 millió táblagép ment el.

„Ez egy olyan trend, amely valószínűleg nem fog visszafordulni” – mondta Jeff Orr, az ABI Research mobileszközök-csoportjának igazgatója. „Mivel más szegmensekről beszélünk, ez nem egy konkrét termékhelyettesítési jelenség, hanem inkább a vezető eszköztípus változása” – tette hozzá.

A táblagépek között az Apple iPad 2 a legerősebb 68 százalékos piaci részesedéssel. A vásárlók Orr szerint több dolog miatt részesítik előnyben a tableteket a netbookokkal szemben. „A táblagépek könnyebben kezelhetőnek tűnnek, mint a billentyűzettel és egeres beviteli felülettel ellátott netbookok. Akik eddig idegenkedtek a PC-ktől a nehézkes használat miatt, itt a Baby Boomer generációra (1946 és 1964 születettek - szerk.) és az idősebbekre kell gondolni, azok a táblagépekre új esélyként tekintenek, és újra megpróbálkozhatnak az internet elérésével. Az ár ugyanakkor nem a táblagépek mellett szól, egy átlagos eszköz ára 600 dollár, míg egy átlagos netbookot fele ennyiért is meg lehet vásárolni” – fejtette ki Orr.

Bár a várakozások szerint 2011-ben 32 millió netbook és 60 millió táblagép kerül majd értékesítésre világszerte, egyes országokban továbbra is hatalmas az érdeklődés a netbookok iránt. Elsősorban azokon a piacokon fogynak jól az olcsó, könnyen hordozható számítógépek, ahol az otthoni PC-penetráció és a széles sávú internetelérés aránya alacsony. A táblagépek ellenben olyan piacokon sikeresek, mint Nyugat-Európa, az Egyesült Államok, Japán és Dél-Korea.

Azóta történt

Előzmények