Hirdetés

Frissítve: Súlyos szolgáltatáskiesés a T-Mobile-nál

A mai napon délelőtt a Magyar Telekom mobil-előfizetéssel rendelkező ügyfelei jelentős részének hálózaton belüli hívásai sikertelenek voltak – írta meg a T-Mobile sajtóközleményében. Az előfizetők azt tapasztalták, hogy a hívott fél nem elérhető, ki van kapcsolva vagy a hangposta jelentkezik. Az elsősorban a hálózaton belüli hívásindításokat érintő, és a jelzett időtartamban fennálló zavart egy éjszakai, előre tervezett munka során keletkezett váratlan szoftverprobléma okozta. Ennek észlelését követően a rendszerszállítóval közösen még éjjel azonnal megkezdődött a hibaelhárítás, amelynek eredményeként a szolgáltatás fokozatosan áll helyre – közölték.

Az Index olvasói szerint a hiba érzékelhető Budapesten, Kecskeméten, Szegeden, Debrecenben, Sopronban és az ország több nagyvárosában. Az oldalra küldött kommentekből kiderül, hogy a probléma először péntek hajnali 1 óra 53 perckor jelentkezett egy, a rendszerbe 20 másodpercenként automatikusan feljelentkező GPRS-eszköz szerint. A többség azonban állítólag reggel 8 óta tapasztalja a rendszerleállást.

Mint arról beszámolnak, a Twitterren megjelent az egyes cégeknek korábban kiküldött hivatalos T-Mobile tájékoztatás is, amely szerint „[a cég] kapcsolóközpontjaiban az éjszaka folyamán végzett szoftverkorrekciós munka következményeként egyes hívószámok nem érhetőek el, csak segélyhívásra alkalmasak, és az sms-szolgáltatás is bizonytalanul működik.”

A Figyelő azt írja, nem működnek a kapcsolt szolgáltatások sem, akadozik a banki kódok visszaigazolása, a mobilparkolás, az autópálya-matricák értékesítése, egyszóval minden, ami a T-Mobil hálózatát használná – leszámítva a 3G-s internetet, ami viszont a kommentek tanúsága szerint hibátlanul működik.

Frissítés (17:45): A T-Mobile később egy újabb közleményben arról tájékoztatott, hogy a szolgáltatás délután fél 4-re az ország egész területén helyreállt, fennakadások már csak egyedileg lehetségesek. Azoknak, akik ilyet tapasztalnak, az operátor azt ajánlja, hogy kapcsolják ki majd be készüléküket.

A Magyar Telekom úgy látja, hogy a helyzetben minden szükséges lépést megtett, és a hálózati hibából eredő kötelezettségeinek tanulmányozása után arra jutott, hogy kötbérfizetési kötelezettsége nincs. A vállalat e helyett kárpótlásul előfizetőnként 10, hálózaton belül lebeszélhető percet tervez adni. A díjmentes percek felhasználásának mikéntjéről később tájékoztatnak.

Azóta történt

Előzmények