Tovább nőtt a Netflix előnye, emelik az árakat

Szerdán rekordmagasságba emelkedett a Netflix árfolyama, rögtön azt követően, hogy növelték előnyüket a riválisokkal szemben, valamint árakat emeltek.

Várható volt, hogy meglepetést okoz a Netflix, és így is lett. Mivel a sportokra építéssel rekordot érő, 18,9 millió előfizetőt szereztek az ünnepi negyedév során, tovább növelték amúgy is nagy előnyüket a riválisokkal szemben.

Árakat is emeltek, az USA-ban, Kanadában, Portugáliában és Kanadában, első körben (mert többet költenek a műsorokra). Az USA-ban a reklámos csomag 6,99 dollár helyett 7,99 lett, a prémium ára pedig 9 százalékkal, 24,99 dollárra nőtt.

Mindennek a hatására a Netflix árfolyama rekordmagasságba emelkedett, szerdán 13 százalékkal nőtt. Több elemző szerint minden várakozást felülmúlt a Netflix, elsőre sokan azt hitték, elírásokról lehet szó.

A Netflix így már több mint 300 millió előfizetővel bír, így vezeti a streamingpiacot – és a marketinges cégekkel is jól áll, miközben tovább növelné reklámos üzletágát.

A Netflix már ezelőtt is többet ért, mint a Disney, a Comcast, a Paramount és a Warner Bros Discovery együtt. Az élő sportok miatt tavaly több mint 80 százalékkal nőtt a Netflix árfolyama. A Tyson-Paul minden idők legstreameltebb sporteseménye volt, és a legtöbb feliratkozót hozta.

Elemzők szerint most újabb sportágak megszerzésért licitálhat majd a Netflix.

Azóta történt

Előzmények