Startolt a Google Checkout

Mint arról a közelmúltban beszámoltunk, a Google gőzerővel halad saját online fizetési rendszerének fejlesztésével – a vállalat, tartva az e hónap végéről szóló ígéreteket, ma el is indította a szolgáltatást, melyet végül Google Checkoutnak keresztelt. Elemzők már rövid távon azt várják az új rendszertől, hogy növeli a kereskedők bevételeit, akik ettől többet fognak költeni a Google keresőmarketing-szolgáltatására.

A checkout.google.com címen található Google Checkout az első regisztráció után megjegyzi minden számlázási és hitelkártya-információnkat – ezek biztonságára a vállalat kiemelten ügyel –, így elég csak egyszer kitöltenünk a szükséges formokat, utána már csak a szolgáltatás logójául szolgáló kis kék bevásárlókocsit kell figyelnünk a Google keresőjében, hogy olyan webes boltot találjunk, ahol Google Checkout számlánkkal egyszerűen tudunk vásárolni. Mindezt a szolgáltatás bemutatkozóoldalán egy rövid animáció is bemutatja, ahol felsorolják a további előnyöket is.

A Google a vásárlások 2 százalékát plusz 20 centet számít fel a kereskedőknek tranzakciós díjként, de reklámszolgáltatásának ügyfeleit bőkezűen jutalmazza: minden egyes dollárért, amelyet az AdWords rendszerben költenek el a boltok, tíz dollárnyi jóváírást kapnak a tranzakciós költségekből. A "mindenki jól jár"-lánc tehát könnyen beindulhat, különösen az olyan kereskedők esetében, akik nagyon keresett árukat, például digitális fényképezőgépeket és hasonló cikkeket forgalmaznak online.

Azóta történt

Előzmények