Informatikai vezetők okosodtak Budapesten

Kelet- és Közép-Európa informatikai vezetői számára rendezett konferenciát hazánkban a hét elején a Stamford Global. A budapesti Hiltonban megtartott rendezvényre a régió nagyvállalatainak szakmenedzsereit hívták meg: a megjelentek 14 országot és számos iparágat – többek között bank- és pénzpiac, távközlési, olaj- és gyógyszeripar, valamint FMCG – képviseltek. A szervezők célja egy olyan háromnapos fórum létrehozása volt, amelyen az informatikai topvezetők tanulhatnak egymástól, megoszthatják tapasztalataikat és megvitathatják az iparági trendeket.

Az első két nap előadásain – a harmadik napon mesterkurzus zajlott – egyrészt szakértők beszéltek, másrészt CIO-k mutatták be vállalatuk informatikai rendszerét. Az előadók között volt Robert E. Stroud, a CA IT-irányítási evangélistája, az ISACA és az IT Governance Institute (ITGI) alelnöke, aki a COBIT keretrendszert és az ITIL módszertangyűjteményt és ezek használatának előnyeit ismertette; Kishore Channabasavaiah, az IBM SOA központjának főmérnöke, aki a szolgáltatásorientált architektúrákra való áttérésről tartott előadást; valamint Brinley Platts brit IT-vezetési tanácsadó, aki arra mutatott rá, hogy a rendkívül eltérő szakmai háttérrel rendelkező IT-vezetők számára is a legfontosabb feladat önmaguk megismerése. Esettanulmányokat a közönség többek között Michael Kollig (Danone), Georg Novak (Henkel), Tóth Attila Zoltán (Mol), Alföldi Ferenc (GE Money Budapest Bank), Andreas Linzer (Mobilkom Austria) és Calin Rangu (Raiffeisen Bank Romania) prezentálásában láthatott.

Az előadások közötti kerekasztal-beszélgetéseken felmerült az ún. megavállalatok és az innováció kérdése. A résztvevők abban egyetértettek, hogy a globális nagyvállalatok általában lomhábbak, mint a kisebb vállalkozások, és ezért az innovációban sem járnak az élen; a stratégiájuk gyakran az, hogy felvásárolják az innovatív kicsiket. De az információhoz való hozzáférés demokratizálódásának kétségtelen előnye – állították egybehangzóan a szakemberek – az, hogy az innováció is demokratizálódott: míg korábban voltak e téren élenjáró régiók, ma a következő Google bárhol megszülethet – akár az e szempontból különösen aktív Kelet- és Közép-Európában is.

Azóta történt

Előzmények