Hirdetés

2,5 millió fizető felhasználója van a Spotifynak

Hirdetés

Spotify... hallottam már a nevet, de mi is az? Egy Svédországból jött, angliai központtal rendelkező, DRM-es zenesugárzási szolgáltatásról van szó, melynek muzikális kínálata lefedi többek között a Sony, az EMI, a Warner Music Group és az Universal kínálatát is. Magyarországon hivatalosan nem érhető el, hiszen a skandináv államok mellett jelenleg csak Franciaország, Anglia, Hollandia, Spanyolország és az Egyesült Államok élvezheti az általa nyújtott előnyöket, de némi trükközéssel elvileg hazánkból is használható.

A Spotify lényege a zenehallgatás. Ingyenesen, legálisan, regisztráció után ugyanis egy bőséges zenei kínálatból választhatjuk ki, hogy mit szeretnénk hallgatni; szűrhetünk előadóra, stílusra és minden másra, a minőség az átlagember fülének teljesen megfelel, maguk a zenék pedig nem kerülnek letöltésre, hiszen streamelve vannak a számítógépre. Az ingyenes regisztráció hátránya, hogy néha meg kell nézni egy-egy reklámot; van azonban fizetős verzió is, melynél nincsenek reklámok, ráadásul a szolgáltatás mobileszközről is elérhetővé válik. Ára havonta 5 dollár/euró/font, plusz van prémium csomag is ennek az árnak a duplájáért.

A mai hír az, hogy a Spotify fizetős előfizetőinek száma átlépte a 2,5 milliót, ami már egy tekintélyes mennyiség. A regisztrált felhasználók száma a cég adatai szerint 10 millió körül mozog; hogy hova tovább, arról jövő héten fognak mondani valamit. Az viszont ebből is jól látszik, hogy a zeneipar átalakulóban van.

Azóta történt

Előzmények