Hirdetés

A Sony piacra lép a Google-képes tévékkel


A Google hamarosan induló szolgáltatása, a Google TV körüli kampány folytatódik, tegnap a Sony állt elő új, már napokkal előbb pletykaszinten megszellőztetett termékekkel. A most bejelentett, új technológiás készülékek kereskedelmi tesztje a hét végén indul, mivel a cég arra kíváncsi, hogy vajon a fogyasztók mekkora százaléka hajlandó fizetni azért, hogy olyan tévéhez jusson, amelyik a megszokott lehetőségek mellett az internetes hozzáférést is biztosítja.

A tegnap este New Yorkban bemutatott LCD-s HD-készülékek 24-től 46 colos átmérősek, az áruk 600-tól 1400 dollárig terjed. Ezeket a tévéket az Egyesült Államokban a legnépszerűbb, egyben tesztként is működő áruházláncban, a Best Buy üzleteiben szombattól lehet megtekinteni, árusításuk a jövő hét elején kezdődik (előrendeléseket már felvesznek).

Hirdetés

A „Google-képes” tévék 200-400 dollárral drágábbak, mint, a netkapcsolatot leszámítva, hasonló tudású készülékek, a cég épp ezért nevezi „tesztidőszaknak” a most induló akciót, mivel a gazdasági válság miatt egyelőre kétségesnek látják, hogy egy olyan termékkel, mely új szolgáltatást kínál, ám drágább is, vajon lehetséges-e sikert elérni. (A Sony – legalábbis Amerikában – alapozhat az Apple-tapasztalatra egyébként, mivel e cég termékeinek piaca, főképp ideológiai okokból gyakorlatilag egyáltalán nem érezte meg a válságot.)

Az akár forradalminak is számítható Google TV jövője viszont most még kétséges: könnyen lehet, hogy nemcsak a hardverpiacot forgatják fel, hanem médiaforradalmat is csinálnak a kvázi konzorciumban dolgozó cégek, de az is megtörténhet, hogy orbitális bukás lesz az akcióból – ez utóbbira egyébként kevés az esély, hiszen azt elmondhatjuk, hogy „a médiacenter”, az „internet a tévében” koncepcióját már sok-sok évvel korábban meghirdető Apple és Microsoft után a mostani kezdeményezés esélyei látszanak a legbiztatóbbnak.

Ami nagy gond, és a szakértők is megosztottak e kérdésben: az új szolgáltatás drágítja a tévéket, és a Google – ha közvetetten is, de – olyan területre merészkedik be a hardveres piacon, ahol nekik nagyon kevés a tapasztalatuk. Ami viszont biztató lehet, hogy a Sony vagy a perifériákat kínáló Logitech vezetői valószínűleg alapos elemzést végeztek a fejlesztések elindítása előtt. A cégek az év végi ünnepi szezonban akarják csúcsra járatni a motort, s az sem lehetetlen, hogy akkora áttörésre számíthatunk, mint 2009 decemberében, amikor az e-könyv-olvasók piacán zajlott le a forradalom.

Az is nagy kérdés, mivel a „netezz a tévén!” jelentős mértékben átalakítaná a hétköznapi polgár médiafogyasztási szokásait is, hogy erre a váltásra készen állnak-e az emberek, avagy ez idegen tőlük, és inkább megmaradnának a két típusú eszköz elválasztott használata mellett. Az alapkérdés mindig is ez volt, amióta ez a koncepció létezik, ám Eric Schmidt, a Google vezérigazgatója a közelmúltban többször is hitet tett amellett, hogy most van ideje a váltásnak, ugyanis már megjelent fogyasztóként az a generáció, akik vevők lesznek a Google TV-re.

Azóta történt

Előzmények