Sokan váltanak internetbankra

Hirdetés

Az idei év második negyedében 10,1 pont volt a GKI-T-Mobile e-Pénzügyi Indexének értéke, ami – a csökkenés ellenére – enyhe optimizmust jelent – derült ki a GKI Gazdaságkutató Rt., a T-Mobile Rt., valamint a Sun Microsystems Kft. közös felméréséből. A cégek negyedévente rendszeresen felmérik a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. A június végén 604 ezer lakossági és 96 ezer vállalati ügyfélnek volt internetbanki szerződése, ami 53, illetve 58 százalékos bővülés jelent az egy évvel korábbi adathoz képest, és 11, illetve 1 százalékkal múlja felül a 3 hónappal korábbi adatot. A felmérés szerint az év végéig várhatóan 700 ezerre nő a lakossági, és 105 ezerre emelkedik a vállalati ügyfelek száma.

A vizsgált időszakban a pénzügyi szolgáltatók internethasználati indexe, a GKI - T-Mobile e-Pénzügyi Index, mely a bankok és a biztosítótársaságok internettel kapcsolatos várakozásait tükrözi, tovább csökkent és a 10,1 pontot tett ki. Az előző negyedévvel szembeni csökkenés a biztosítók szinte minden területen tapasztalható visszafogottabb véleményének tudható be, míg a bankok általában optimistábban nyilatkoznak. Mindez meglepő annak fényében, hogy október-november folyamán élénkül az online biztosítási piac (kötelező biztosítások piaca), s ezen a területen – részben a jelentős árengedmények, részben a standard termékek miatt – igen sikeresek az online tranzakciók.

Azóta történt

Előzmények