Duplájára nőtt a Revolut vesztesége

A kockázatkezelés és a terjeszkedés sokba kerül a Revolutnak, éves szinten a duplájára nőtt a cég vesztesége.

A digitális bankolásra szakosodott Revolut éves vesztesége a duplájára nőtt, mostanra meghaladja a 200 millió fontot.

A vállalat szerint ennek oka az, hogy egyre emelkednek az adminisztratív költségek, amelyek például a kockázatkezelés és a compliance kapcsán eszközölt befektetésekből származnak.

2019-ről 2020-ra az adminisztratív költségek 125 millió fontról 266 millióra emelkedtek, ez a növekedés pedig meghaladja az árbevétel emelkedését, miközben újabb piacokon terjeszkedik a vállalat.

2015-ös alapítása óta a Revolut több mint 15 millió ügyfelet szerzett, és számos megoldást kínál. A londoni startup Nagy-Britannia egyik legnagyobb fintech sikertörténete, emiatt pedig nagy terjeszkedésbe kezdtek – idén például amerikai banklicencet is igényeltek.

A Revoluttal szemben ugyanakkor sok kritika is megjelenik: az utóbbi években sokan panaszkodtak befagyasztott számlákra vagy rossz ügyféltámogatásra. A Revolut áprilisban jelezte: nagyjából 300 főt toboroz Indiában, ott indítja el ugyanis a globális támogatói hubját.

Azóta történt

Előzmények