Amint arról beszámoltunk, hatalmas káoszt okozott, hogy Ausztrália fele internet és telefon nélkül maradt, az Optus szolgáltatásainak leállása miatt. A történtek miatt rengeteg minden leállt, nem lehetett gyógyszereket kiváltani, a fizetések, a kórházak, a közlekedés, minden akadozott.
Hirdetés
Ausztrália közölte: kivizsgálja a történteket, ami miatt a lakosság közel fele maradt internet és telefon nélkül.
Több mint 10 millió ausztrál maradt 12 órán át internet és telefon nélkül, a régió második legnagyobb szolgálgatójának leállása rengeteg bosszúságot okozott, sokan aggódnak az infrastruktúra miatt azóta.
A kommunikációért felelős miniszter különösen aggasztónak tartja a történteket, és örülnek ugyan, hogy sikerült még aznap mindent helyreállítani, de tanulniuk kell a történtekből.
Ausztrália médiahatósága külön vizsgálatot indít, eközben a kisebb cégek jogi lépéseket fontolgatnak, kártérítéseket akarnak a kiesett bevételeik miatt.
Az Optus azóta sem közölte, mi áll a példa nélküli leállás hátterében. A kibertámadás lehetőségét kizárták.
Elemzők szerint az Optus ügyfelei könnyen lehet, hogy tömegével mennek majd át a rivális Telstra és TPG Telecom irányába. A kormány pedig fontolgatja a lehetőségét, hogy hasonló helyzetben az ügyfelek válthassanak az éppen elérhető hálózatokra.