Profitot termelnek az amerikai online boltok

Az online kiskereskedők összességében tavaly első ízben termeltek nyereséget az Egyesült Államokban – 2002-ben a kiskereskedelem online szegmense még éppen nullszaldós volt –, miután az internetes értékesítés árbevétele éves összevetésben 51 százalékkal, 114 milliárd dollárra ugrott, felülmúlva a 96 milliárd dolláros várakozást. Ez a kiskereskedelem teljes forgalmának 5,4 százalékát tette ki – derül ki az országos kiskereskedelmi szövetség online részlege, a Shop.org és a Forrester Research internetes piackutató közös felméréséből. A készítők ugyan a 150 megkérdezett cég nevét nem árulták el, de azt mondják, hogy ezen cégek 45 százaléka legalább 10 millió dolláros forgalmat bonyolított le tavaly, és 79 százalékuk ért el profitot, szemben az egy évvel korábbi 70 százalékkal.

Az online eladás a kiskereskedő cégek profitjának motorjává kezd válni, hiszen amíg egy tipikus hagyományos bolt üzemi haszonkulcsa 3-10 százalék, az online cégeknél ez átlagosan 21 százalék. Az értékesítés fő hajtóerejét az utazási szegmens jelentette – e kategória 43 milliárd dollár árbevételt generált –, amit a hardverek és a szoftverek követnek. Így a számítógépes kategóriában az eladások nem kevesebb mint 43 százaléka az interneten keresztül bonyolódott.

A nyereséges működés elérésében az értékesítés megugrása mellett főszerepet játszott az is, hogy az egy megrendelésre jutó marketingköltséget a tavalyelőtt még 10 dolláros átlagról 2 dollárra sikerült leszorítani, és bár közben a vevők egy megrendelésére eső kiszolgálási költsége 1,9-ről 2,3 dollárra emelkedett, a kiszállítási díjat 6,3-ról 9,8 dollárra tudták növelni. A piackutatók jóslata szerint az idén az online értékesítés árbevétele 27 százalékkal, 144 milliárd dollárra növekszik, és bizonyos kategóriákban több mint 40 százalékos lesz a bővülés, mert egyre több nő vásárol online. A fő nyertesek ezért a szakemberek szerint az egészségügyi és szépségápolási szerek (61 százalékos felfutás várható), a ruházati cikkek (42 százalékos növekedés), a virágok és ajándékok eladásai (41 százalékos emelkedés) lesznek.

Forrás: Napi Gazdaság

Azóta történt

Előzmények