Hatalmas piacra lép be a PayPal

A nálunk is népszerű szolgáltatásokat kínáló multinacionális vállalat az első a szegmensben, aki licencekhez jut a kínai piacon.

A kínai központi bank engedélyezte, hogy a globális online fizetési piac egyik legnagyobb szereplője, a PayPal megvásárolja egy helyi vállalat, a GoPay néven online fizetési szolgáltatásokat kínáló Guofubao Information Technology Co. sanghaji leányvállalata részvényeinek hetven százalékát. Ez különösen azért fontos lépés, mivel Kína a nagy multinacionális vállalatok közül elsőként a PayPal piacra lépését hagyta jóvá ezzel a döntéssel.

A GoPay-nek számtalan területen van licence Kínában az online és mobil tranzakciók terén: e-kereskedelem, határokon átnyúló kereskedelem, repülős turizmus stb. A felvásárlás részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra.

A kínai piacot egyébként az olyan helyi óriások uralják, mint az AliPay és a WeChat Pay – de a területben még hatalmas növekedési potenciál van (valószínűleg a központi bank is az igények kielégítése érdekében engedte be a külföldi konkurenciát), bőven akad még hely és lehetőség a PayPal számára is.

Az akvizíciót a tervek szerint még az év vége előtt lezárják.

Előzmények