Népszerű a PayPal a magyar webshopok körében is

A PayPal Magyarország és a külföld kereskedelmi viszonyát vizsgálta nemrég kutatásában.

Hirdetés

Az egyik legfontosabb adat, hogy 2014 első félévében jelentősen, 21%-kal növekedett a külföldről Magyarországra érkező PayPal-fizetések volumene az elmúlt év azonos időszakához képest. A legkeresettebb kategóriák között a számítógépes játékok, az autóalkatrészek, a szórakoztató-elektronikai készülékek, a divatcikkek, az utazási szolgáltatások és a szoftverek is megjelentek. 2014-ben a kelet-közép-európai régióban összesen több mint 10 ezer aktív kereskedő és webshop használja a PayPal rendszerét.

PayPal felmérés magyar webshopok

Magyarországon túl, globálisan szemlélve az adatok továbbra is az online export jelentős bővülését mutatják, amellett, hogy néhány gazdaság esetében a hagyományos exporttevékenység volumenének enyhe csökkenése tapasztalható. Hasonló trend látszik például az Európai Unió országaiban, ahol a szállítási költségek relatíve alacsonyak, illetve az országok között nem áll fent vámkötelesség. A magyarországi kereskedők 13%-a értékesíti online is termékeit, közülük pedig 33% fogadott megrendeléseket 2012-ben az EU más országaiból.

Damien Perillat, a PayPal közép-európai piacokért felelős ügyvezetője szerint nem szabad alábecsülni a nemzetközi értékesítésben rejlő lehetőségek mértékét: „Jelenleg a PayPal teljes, 180 milliárd dolláros forgalmának 25%-át teszik ki a nemzetközi tranzakciók, ez azonban rendkívül gyorsan bővül. Nagyon örülök, hogy Magyarország is a leggyorsabban fejlődő közép- és kelet-európai piacok között van” – mondta el az ügyvezető.

PayPal felmérés magyar webshopok

A magyar online kereskedők megrendelései a PayPal információi alapján legfőképpen Európán belülről érkeznek. A nemzetközi tranzakciók 17%-a az Egyesült Királyságból, 11%- a Németországból érkezik, de Észak-Amerika is jelentős felvevője a magyar kereskedők termékeinek – az átutalások 34%-a érkezik a tengerentúlról. Érdekesség, hogy a magyar online export tekintetében jelentős növekedést produkáló országok szinte változatlanok az elmúlt években.

Sikerfaktorok a magyar kereskedők számára

A magyar online kereskedők sikeréhez jelentősen hozzájárult, hogy számos egyedi, kézműves termék készül az országban, valamint nemzetközi összehasonlításban versenyképesek az árak. A legtöbb nyugati piacokról érkező vásárló azért vásárol külföldről, mert olcsóbb (80%), illetve mert nagyobb a választék azokból a termékekből, amik náluk nem elérhetőek (79%).

PayPal felmérés magyar webshopok

Az új típusú, népszerű prezentációs eszközt kidolgozó és forgalmazó magyar vállalat, a Prezi például jelentős nemzetközi pénzforgalmat bonyolít a PayPalen keresztül. De számos népszerű kereskedő használja a PayPal szolgáltatásait – köztük például az Extreme Digital – az egyik legnagyobb forgalmú webshop, illetve a Deadcode Production, az egyik legnagyobb magyarországi jegyértékesítő.

A külföldi vásárlók megértése

A régió webáruházainak vásárlói – beleértve a magyarokat is – nagy számban preferálják a PayPal-fizetéseket a vásárlóvédelem és adataik biztonságának okán. Ez azt jelenti, hogy amennyiben a vásárlóhoz nem érkezik meg a kért termék, vagy nem felel meg a leírtaknak, úgy a teljes árat visszakapja a PayPal rendszerén  keresztül. Az  IPSOS Vantis európai piacokon végzett felmérése alapján a brit (helyi vásárlások esetén 62%, nemzetközi vásárlások esetén 58%), a német (65%-58%) és a francia (40%-41%) vásárlók is a PayPalt preferálják, amennyiben van ilyen opció az oldalon.

A kutatás ugyanakkor rámutat, hogy háromból csak egy nyugat-európai vásárlóban tudatosul, hogy nem saját hazájában található webshopból rendelt. Ez többek között annak is köszönhető, hogy a regionális, köztük a magyar webshopok közül is sokan futtatnak felületeket angol és német nyelven, nemzetközi domén alatt, olyan szolgáltatásokkal támogatva, mint a helyi nyelven történő kapcsolattartás, mobiloptimalizált fizetési lehetőség és nemzetközi csomagkövetés.

Azóta történt

Előzmények