Ma két olyan hírről is beszámolhatunk, amelyekben az internet adta lehetőségekkel élve olyan virtuális világokat hoztak létre, ahol a számítógép előtt ülve, a mátrixban egy avatar mögé bújva élhetünk egy második életet.
Paramount cirkusz
Az első nem különösebben érdekes, bár nyilván sokan ki fogják próbálni. A Paramount filmstúdió egy járt utat taposva megalkotta saját „Second Life”-ját; elindult a There.com. A bejelentés szerint a Paramount az MTV virtuális részlegével (vMTV – de egyébként mind a Paramount, mind az MTV a Viacom óriáscég tulajdona), valamint a Makena nevű külsős céggel együtt útjára bocsátott egy új internetes közösségi oldalt, ahol a médiavállalat saját anyagainak részletei mellett rengeteg online szórakoztatási formát is kínál.
Derek Broes, a Paramount alelnöke az AP hírügynökségnek elmondta, hogy szükséges volt már egy ilyen megjelenési forma is, hiszen a fogyasztók az interaktív oldalakat preferálják, nem csak passzív szemlélők akarnak lenni. Ez persze üzleti vállalkozás, hiszen a tagok a VooZoo nevű technológia segítségével különféle interakciókra (videoküldés stb.) képesek – egy bizonyos költségtérítés (egyszerű esetben 1 dollár) ellenében. Ez a módszer (a VooZoo) a Facebook közösségi oldal nemrég bevezetett szolgáltatásához hasonló – s talán e piac koncentrálódása felé mutat. A hírek szerint a VooZoo bevezetését a Windows Live Messenger üzemeltetői is tervbe vették.
IBM-tréning 3D-ben
A háromdimenziós virtuális világok adta lehetőséget az IBM, mai közleménye szerint, egész más okból és céloktól vezettetve használja ki. A világcég létrehozott egy „próbastúdiót”, amely a 3D-s technológia segítségével alkalmazottai munkáját kívánja segíteni. E virtuális világban különféle helyzeteket modelleznek, ahol a dolgozók megtanulhatják a megfelelő viselkedést, felkészülhetnek a való világban rájuk váró helyzetekre. A bemutató szerint a kutatók úgy vélték, hogy egy ilyen, a szerepjátékokra emlékeztető metodológia – ahol az egyéni döntéshelyzeteket éppúgy ki lehet próbálni, mint a csapatmunkát – hatékonyabb lehet, mint a hagyományos oktatás. A pszichológusok közreműködésével megtervezett rendszer számtalan olyan helyzetet teremt, amelyek gyakran előfordulnak a mindennapi munkavégzés során. A projekt gazdája szerint ez a módszer két fontos előnnyel járhat: egyrészt interaktivitása miatt olyan közösségi helyzeteket tud modellálni, illetve a résztvevőket úgy képes motiválni, amelyeket és ahogyan egy osztályteremben nem lehet, másrészt pedig a napi munkavégzés rutinjait is segít begyakorolni, szemben a továbbképző tanfolyamokkal, amelyek mindig egy speciális helyzet, probléma megoldását tanítják.