A mobilszolgáltatók közösen védik a fiatalok érdekeit

Hirdetés

Az uniós törekvésekkel összhangban, európai mintákat követve, közös önszabályozó etikai kódexet írt alá a Pannon, a T-Mobile és a Vodafone a fiatal tizenévesek és gyermekek biztonságosabb mobiltelefon-használata érdekében. Az aláírást több mint fél éves közös munka előzte meg, melyet Magyarországon a Vodafone koordinált.

A most aláírt önszabályozási kódex alapján mindhárom mobilszolgáltató egyetért abban, hogy fontos a fiatal felhasználók védelme. Ezért vállalják, hogy támogatják a felnőtteknek szánt tartalomhoz való hozzáférés ellenőrzését, figyelemfelhívó kampányok kidolgozását, a mobiltelefonokon megjelenő illegális tartalmak elleni küzdelmet, illetve biztosítják a kereskedelmi tartalom transzparens osztályozását. Az etikai kódex kidolgozása már tavaly megkezdődött, azonban a részletek véglegesítése miatt most írták alá az együttműködést. A kódexet a három vállalat évente felülvizsgálja, és szükség esetén módosíthatja.

A mobilszolgáltatók, a tartalomszolgáltatókkal karöltve 2007-ben kidolgozták az emelt díjas szolgáltatásokra vonatkozó etikai kódexet is, melynek elsődleges célja az ilyen típusú szolgáltatásokkal kapcsolatos pontos, alapos és korrekt tájékoztatás, valamint az egységes szabályozás kialakítása.

A biztonságosabb mobilhasználatot támogató magyarországi etikai kódex előzménye a 2007 februárjában, Brüsszelben aláírt európai keret-megállapodás (mely a vezető európai mobilszolgáltatók saját kódexe volt) a kiskorúak védelme érdekében. Az akkori keret-megállapodás aláírói között szerepelt a három hazai cég anyavállalata is, a Deutsche Telekom Group, a Telenor és a Vodafone Limited. A hét elején egy, a mobilszolgáltatókat tömörítő nemzetközi szervezet (GSMA) újabb kezdeményezést indított útjára szintén a gyermekek védelmével kapcsolatban, melyhez szintén csatlakoztak a nagy nemzetközi szolgáltatók.

Azóta történt

Előzmények