A Nikkei értesülései szerint a Panasonic arra készül, hogy megközelítőleg 6,5 milliárd dollárért felvásárolja az amerikai beszállítóláncra szoftveresen koncentráló Blue Yonder vállalatot.
Ha az üzlet létrejön, akkor ez lesz a Panasonic legnagyobb bevásárlása 2011 óta. A Panasonic egyébként már tavaly 20 százalékos részesedést vásárolt a cégben, és állítólag a megbeszélések utolsó szakaszában tartanak a teljes felvásárlást illetően. Hivatalosan még nem erősítették meg mindezt.
A felvásárlással a Panasonic sokkal hatékonyabban tudná kiszolgálni a beszállítóláncot, illetve menedzselni azt – a világjárvány kitörése óta erre a szektorra egyre nagyobb figyelem irányul, a cégek arra koncentrálnak, hogy ne akadjon meg az ellátás.
Bár a Panasonic főleg a fogyasztói elektronikai termékeiről ismert, az utóbbi években alkatrészek gyártására és más cégek kiszolgálására koncentrált, a Tesla elektromos autóihoz is gyárt például akkumulátorokat. A Blue Yonder gépi tanulás révén segít a cégeknek, hogy kezeljék a beszállítóikat, összekapcsolják a rendszert a gyárakkal, raktárakkal és kereskedőkkel. A Blue Yonder ügyfelei közé tartozik például a Walmart, a Starbucks vagy az Unilever is.