Öt év alatt 100 milliós lesz a VR/AR piaca

Öt évre tekintve 58 százalékos összetett éves növekedési ráta, 100 milliós piac – ezek a főbb megállapításai az IDC legújabb tanulmányának, amelyet a virtuális és kiterjesztett valósághoz tartozó headsetek piacának jövőjéről készített. Az impozáns számok a új  modellek felpörgő piacra kerülésének és az egyre szélesebb tartalomkínálatnak lesznek  köszönhetőek, amelyek mellé az árak csökkenésére is számíthatunk.

A kutatásért felelős csoport vezetője, Ramon Llamas a tavalyi év kapcsán kiemelte, hogy 2016 mérföldkő volt abban az értelemben, hogy a nagyközönség számára ekkor váltak elérhetővé az első komolyabban vehető eszközök. Bár érdeklődés főleg az új technológiák iránt fogékony végfelhasználók irányából volt érezhető, mostanra már látszik, hogy a vállalati felhasználás is kezd beindulni. Ezen a területen a VR és az AR a várakozások szerint elsősorban mint termelékenységet javító új technológia kerülhet előtérbe, általában a gyártási, szervizelési vagy akár egészségügyi munkák során, ahol az információkat egyből a dolgozószeme elé lehet vetíteni, miközben a keze szabadon marad.

Ami az AR-VR arányt illeti, bár a VR várhatóan a teljes piacból a darabszámot tekintve nagyobb szeletet hasít majd ki, a bevételeket illetően mégis ez lesz a fontosabb, és 2021-re ez elérheti a 48,7 milliárd dollárt, miközben a VR headsetek piaca csak 18,6 milliárdos szintre nő. A különbség elsősorban annak tudható be, hogy a VR piacon jóval több lesz az olcsó, belépőszintű modell, míg az AR még jó ideig elsősorban a vállalati felhasználók eszköze marad.

 

 

Azóta történt