WebGL-támogatás és hardveres gyorsítás az Operában

A Magyar Opera blog bejegyzése arról számol be, hogy több mint hároméves fejlesztés után az Opera kiadott egy publikus előzetest a szabványalapú 3D canvas implementációról, amely WebGL-t használ:

Hirdetés

„A WebGL egy, a Khronos csoport által fejlesztett szabvány, és az Opera Software aktívan részt vesz a szabványosítási folyamatban. 2009 eleje óta dolgoznak a szabványosítási folyamaton. A specifikáció elég gyakran változott az utóbbi néhány évben, de mostanra eljutott arra a stabilitási szintre, hogy érdemes legyen kiadni az első publikus összeállítást belőle.

Azok számára, akik még nem hallottak a WebGL-ről, ez a canvas elem egyik kontextusa, amely lehetőséget ad hardveresen gyorsított JavaScript kódvégrehajtásra a 3D objektumok megjelenítése terén. Az API a OpenGL ES 2.0-n alapul, amely lehetőséget ad, hogy nagyon széles körben alkalmazzák a specifikációt különféle eszközökön, mint asztali számítógépek, mobileszközök és TV-k.”

Részletes ismertetés a Magyar Opera blogon.

Azóta történt

Előzmények