Célegyenesben az Opera felvásárlása

A kínai befektetőcsoport új életet lehelhet a nemrég még az egyik leginnovatívabb vállalatként számon tartott Opera Software-be.

Az IT café is többször beszámolt arról, hogy a hajdan szebb időket látott Opera Software már jó ideje keres olyan befektetőt, aki hajlandó lenne felvásárolni a jelenleg már trendinek nem igen nevezhető vállalkozást – bár a mobilos szegmens a korábbi kiváló fejlesztéseknek és a márkahűségnek köszönhetően még mindig jól megy: 120 millió felhasználó –, és végre találtak is egy megfelelő partnert. Aztán, ahogy februárban megírtuk, norvég bázisú vállalat közölte a részvényeseivel, hogy egy kínai internetes vállalatokból álló konzorcium 1,2 milliárd dollárért felvásárolná az Opera Software részvényeinek száz százalékát, és az igazgatótanács támogatja az akvizíciót.

A folyamat haladt a maga útján, és a vállalat tegnap jelentette be, hogy a részvényesek elfogadták az igazgatótanács ajánlását, így az üzlet létrejöhet. A kínai konzorcium feltétele az volt, hogy minimum a részvények 90 százalékát meg akarják szerezni, és ezt sikerült teljesíteni.

A tényleges üzletkötés a szokásos módon csak akkor jöhet létre, ha a kínai és az amerikai hatóságok jóváhagyják – ez valószínűleg júniusban fog megtörténni.

A jövőt még nem ismerni, viszont azt lehet tudni, hogy a felvásárló konzorcium jó eséllyel tudja felpörgetni a vállalatot. Ahogy megírtuk, a vételi szándékot bejelentő csoportnak (Golden Brick Silk Road) tagja a Kunlun és a Qihoo 360 szoftvergyártó vállalatok, illetve a Yonglian befektetési vállalkozás – a Qihoo böngészője és vírusvédelmi szoftvere igen népszerű Kínában, míg a játékgyártó Kunlun nevét legutóbb akkor lehetett olvasni, amikor felvásárolták az USA-ban népszerű melegrandi alkalmazást, a Grindrt. A reménybeli vevők egyrészt az Opera felhasználói bázisát szeretnék megszerezni, illetve az Opera mobilos hirdetési platformját kívánják eljuttatni a kínai felhasználókhoz.

Azóta történt

Előzmények