A norvég bázisú vállalat pár napja közölte a részvényeseivel, hogy egy kínai internetes vállalatokból álló konzorcium 1,2 milliárd dollárért felvásárolná az Opera Software részvényeinek száz százalékát, és az igazgatótanács támogatja az akvizíciót.
A vételi szándékot bejelentő csoportnak (Golden Brick Silk Road) tagja a Kunlun és a Qihoo 360 szoftvergyártó vállalatok, illetve a Yonglian befektetési vállalkozás – a Qihoo böngészője és vírusvédelmi szoftvere igen népszerű Kínában, míg a játékgyártó Kunlun nevét legutóbb akkor lehetett olvasni, amikor felvásárolták az USA-ban népszerű melegrandi alkalmazást, a Grindrt. A reménybeli vevők egyrészt az Opera felhasználói bázisát szeretnék megszerezni, illetve az Opera mobilos hirdetési platformját kívánják eljuttatni a kínai felhasználókhoz.
Mivel az ajánlat a február 4-ei nyilvánosságra hozatalkor 53 százalékos felárat jelentett, a tőzsdén a hírre két napra fel is függesztették az Opera részvényeivel való kereskedést.
A mobileszközökön igen népszerű böngészőt gyártó Opera 2015 nyarán jelentette be akvizíciós szándékát, és ekkor bízták meg a Morgan Stanley Internationalt és az ABG Sundal Collier-t, hogy keressenek befektetőket.