Az OpenAI és a Condé Nast több éves megállapodást kötöttek, így előbbi már olyan márkák tartalmait használhatja, mint a Vogue vagy a New Yorker. A pénzügyi részleteket nem hozzák nyilvánosságra.
Hirdetés
Az OpenAI hasonló megállapodást kötött már számos féllel, ezek közé tartozik a Time, az Financial Times, az Axel Springer, a Le Monde vagy a Prisa Media. A cég nem csak az AI-tréningezéshez használja az adatokat, célja még, hogy az AI nagyobb szerepet játsszon a hírek felfedezésében és terjesztésében, miközben pontos és minőségi újságírás fenntartását segítse.
Más médiaszervezetek, mint a New York Times és az Intercept beperelték szerzői jogsértések vádjával az OpenAI-t.
A Condé Nast vezérigazgatója maga is úgy látja, hogy a tech cégek az elmúlt évtizedekben nagy kihívás elé állították a médiaipart, mivel utóbbi már alig vagy egyáltalán nem tudja pénzzé tenni a tartalmait. Ezzel az együttműködéssel a kieső bevételek egy részét pótolnák.
Az OpenAI pedig a Google által uralt keresőiparba tört be júliusban a SearchGPT elindításával. A médiapartnerektől várják a visszajelzéseket ennek kialakítása és teljesítménye kapcsán.