Már az e-mailt is megelőzték népszerűségben a közösségi oldalak

Hirdetés

A Nielsen piackutató cég a felhasználók internetezései szokásaiból kimutatta, hogy a weben szörfölők mintegy 67 százaléka közösségi oldalakat és blogokat böngészik a legszívesebben – a virtuális szociális hálók szövögetése és a netes tollnokok írásainak lapozgatása már az összesen online eltöltött idő 10 százalékáért felelős.


Jelen vannak

A nethasználati top 5-ben jelenleg a keresések vezetnek 85,9 százalékkal, majd következnek a hírportálok (85,2 százalék), a PC-s szoftverek (73,4 százalék), az előretörő közösségi oldalak (66,8 százalék) és végül az elektronikus levelezés (65,1 százalék) zárja a sort. A 2007-es és a 2008-as adatokat egymás mellé helyezve valóban az látszik, hogy a közösségi szájtok produkálták a legnagyobb népszerűség-növekedést a tavalyi évben: 5,4 százalékkal többen használnak ilyen szolgáltatásokat, míg e-mailezni csupán feleannyian többen szerettek meg.
A német felhasználók minden más vizsgált nemzetnél határozottabban fordították szabadidejüket virtuális kapcsolatok ápolgatására. Míg 2007-ben csupán 39 százaléknyi német látogatott közösségi oldalakat, tavaly már 12 és fél százaléknyian többen tették ugyanezt. A legnagyobb rajongással (80 százalék) egyébként továbbra is a brazilok viseltetnek az online társasági felületek iránt.
Ami igazán megdöbbentő adat, az a Facebookon eltöltött idő alakulása: a Nielsen mérése szerint tavaly 566 százalékkal hosszabb ideig böngészték a felhasználók ezt az oldalt, mint egy évvel korábban – ez összesen 20,5 milliárd percnyi szöszölést jelent.
Korosztály szerinti eloszlásban nézve pedig az tűnik ki, hogy bizony egyre több kevésbé fiatal – sőt, korosodó – netpolgár fedezi fel magának a közösségi szájtokat: a Facebook a 35-49-es korosztályban volt képes növelni a legnagyobb mértékben felhasználóinak táborát (összesen 24,1 millió fővel), míg az 50-64 évesek körében majdnem kétszer annyi lakót toborzott magának, mint 18 év alattit.

Azóta történt

Előzmények