Olcsóbb a tévé, kevesebb a bevétel az LG-nél

Hirdetés

Az LG Electronics nyilvánosságra hozta 2007. március 31-ével lezárult első negyedév eredményeit.

A 2007 első negyedévében elért bevétel az anyavállalatnál az egy évvel ezelőtti eredményhez képest 4 százalékkal, 6,43 milliárd US dollárra nőtt (az LG eredetileg koreai vonban számol, de mi a dollárra átszámított összegeket közöljük), s mindez a prémiumkategóriás mobiltelefonok és háztartáselektronikai készülékek kiemelkedő értékesítésének köszönhető. Az LG nem ázsiai leányvállalatait is magába foglaló összevont bevétel 8,3 százalékkal, 10,22 milliárd dollárra nőtt az előző évhez képest.

Az LG üzleti eredménye az anyavállalat vonatkozásában 184 millió dollár volt, amely 2,9 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi, 205 millió dolláros eredményhez képest. A változás elsősorban annak köszönhető, hogy bár a kijelző és a média üzletág gyengén teljesített, a mobiltelefonok értékesítése azonban jelentősen emelkedett, és a háztartási készülékek is stabil keresletet könyvelhettek el. Az összevont alap 29,4 millió dollár, amely főleg a tengerentúli leányvállalatok 142 millió dolláros üzleti veszteségének köszönhető.

A cég nettó profitja az anyavállalat szintjén 131 millió dolláros visszaesést könyvelhetett el, amely az LG. Philips LCD és leányvállalatainak 205 millió dolláros veszteségéből adódik.

Az egy évvel korábbi eredményhez viszonyítva a mobilkommunikációs részleg árbevétele emelkedett, a háztartáselektronikai részlegé szintén, a digitális kijelzők részleg árbevétele (a plazmapaneleket, a lapos képernyős tévéket és a monitorokat is beleszámítva) veszteséget könyvelhet el, csakúgy, mint a digitális média részleg média- és IT-termékei.

A kijelző és média üzletágban végbement lassulás az LG szerint részben a szezonalitásnak, részben pedig az intenzív árzuhanásnak köszönhető, de nagy szerepet játszik a visszaesésben a kibocsátott plazmapanelek alacsony kereslete is.

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • LG

Azóta történt

Előzmények