Szájreklám, meg közösség, meg portál (na meg üzlet)


Száll az ének, szájrul szájra...

A Neo Interactive legújabb közleményében a gerillamarketing, azon belül a vírusmarketing és a szájmarketing (word-of-mouth – WOM) fontosságára igyekszik felhívni a figyelmet.

A Neo Interactive állítása szerint a hazai piac felmérése mellett a külföldi legjobb példák figyelembevételével olyan interaktív felületet hoztak létre, amely teret ad a fogyasztó és szolgáltató közötti kétirányú információáramlásnak. A Szonár jellegzetessége, hogy a mindennapjainkban használt fogyasztási cikkekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban direkt élményeket, exkluzív tartalmakat oszt meg a fogyasztókkal, illetve osztanak meg ők egymás között. Így nem csupán az adott termékek, szolgáltatások ismertsége növekszik, hanem aktív részesévé válhat a felhasználó a folyamatnak, illetve – adott esetben a mainstream kommunikációt megelőzően – értékes és megszívlelendő visszajelzéseket is kaphatnak az itt „hirdető” partnerek.

„Pár éve a Neo bonyolította le a legelső hazai online gerillamarketing kampányt, és gyakran használunk ügyfeleink kampányaiban különböző vírusmarketing eszközöket is. Valójában azonban ezek még csak a kezdő lépések a gerillamarketing teljes tárházának kihasználásában. Pedig a gerillamarketinget manapság már nem kell a hirdetőknek túlságosan indokolni. Sőt, gyakran éppen az ő részükről merül föl az igény »valami jó kis gerilla megoldásra«. Azonban a tapasztalataink szerint a magyarországi piac egyelőre még ott tart, hogy erre az igényre a rutinszerű válasz az ügynökségek részéről, hogy »csinálunk egy vicces videót, és majd körbeküldjük az ismerősöknek, vagy feltesszük a YouTube-ra«. Máskor meg az, hogy valami szokatlan, netán meghökkentő helyre helyezik el a hirdetést. A Szonár viszont egy teljesen új megközelítés, ami a word-of-mouthra épít, és a fentiek alternatívájaként kívánja gazdagítani a hazai palettát” – állítja Soós Gergely, a Neo ügyvezetője.

A gerillamarketing folyamatában a Szonár egy szájmarketing csomópontként funkcionál, mivel az egyes aktivációkban alkotó módon is résztvevő felhasználók érzelmileg elkötelezetté válnak, s ez alapja a WOM beindításának.

A szonar.hu a szájmarketingnek a vásárlási döntéseket igen erőteljesen befolyásoló hatásait állítja partnerei szolgálatába azáltal, hogy a portál – részben véleményvezér – közösségén keresztül terjeszti a marketingkommunikációs célú üzeneteket. A nemzetközi tapasztalatok kivétel nélkül alátámasztják azt a tételt, miszerint a vállalatoknak legvégül két lehetőségük marad a szájmarketinget illetően: vagy ők irányítják a szájreklámot, vagy a szájreklám irányítja őket – áll a cég közleményében.