Újabb iparági összefogás az okosautók kiszolgálására

Nem kell tíz év, és már csak exabájtokban mérhető a digitalizált autók adatforgalma. Ez nagy kihívás.

A Denso, az Ericsson, az NTT Docomo és a Toyota bejelentették, hogy Automotive Edge Computing néven új konzorciumot alapítottak, melynek célja, hogy létrehozzanak egy alaprendszert, egy ökoszisztémát a hálózatba kapcsolt autók adatainak kezelésére.

Hirdetés

A vállalatok arra igyekeznek felkészülni, hogy a sok millió netkapcsolattal rendelkező autó olyan sok adatot fog produkálni, melyek kezeléséhez a közlekedési infrastruktúra jelentős átalakítása mellett új hálózati szabványokra és adatközpontokra lesz szükség, hogy ezeket az adatok problémamentesen küldeni, fogadni, tárolni lehessen. Terveik szerint egy olyan infrastruktúrát fognak kialakítani, mely képes lesz havonta 10 exabájtnyi adatot kezelni – úgy becsülik, hogy ezt a mennyiséget, a jelenlegi tízezerszeresét 2025-re érik el a járművek.

A konzorcium minden tagja rendelkezik már ilyen irányú tapasztalatokkal, és mindannyian több olyan projekt részesei, melyekben az önvezető vagy a magas szinten digitalizált járművek szegmensében folytatnak fejlesztéseket – kiemelkedik közülük a Toyota és a Denso, mivel a kormányzati tervek szerint a 2020-as tokiói olimpiai játékok idején már munkába állíthatnak egy önjáró taxikból álló flottát, így valószínűleg Japán lesz az első ország a világon, ahol elfogadják az autonóm járművekre vonatkozó nemzeti szabványcsomagot.

A fejlesztések egyelőre az internetkapcsolat által biztosított új lehetőségekre koncentrálnak, de a távlati cél egyértelműen az önvezető autók támogatásának kialakítása.

Azóta történt

Előzmények