Minden negyedik ember facebookozik

  • (f)
  • (p)
Írta: Szűcs Péter | 2016-07-28 10:28 | Forrás: IT café

És hétből egy Földlakó nap-mint-nap mobilról is belép a közösségi oldalra. Zuckerberg majdnem megháromszorozta a profitot.

6,44 milliárd dollárnyi bevételt és 2,05 milliárd profitot könyvelt el a Facebook a frissen lezárt negyedévben, ami 59 százalékos bevételnövekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest, a nyereség tekintetében pedig egészen elképesztő, 186 százalékos emelkedést mutatnak a számok.

A világ legnagyobb közösségi oldalát napi szinten 1,13 milliárd ember látogatja, amiből 100 millióan vannak, akik mobiljukat még nem merítik ezzel a tevékenységgel, mindenki más igen. Ez elég szépen meg is látszik a hirdetési bevételeken: Zuckerberg a reklámpénzek 84 százalékát erről a platformról gyűjti be.


(forrás: Facebook) [+]

A növekedés az aktív felhasználók tekintetében sem állt le, mostanra 1,71 milliárd ember ragadt a Facebook közösségi hálójába, ez 15 százalékos bővülést jelent az előző évhez képest. Az adatok az elemzőket is meglepték, 432 millió dollárral lett magasabb a bevétel a vártnál, de az havonta legalább egyszer belépő ügyfelek számát is alábecsülték a szakértők, akik 1,69 milliárdos zárásra tippeltek.

A költségek a rekord profit ellenére is szabadon nőhettek, 3,69 milliárdot tettek ki április és július között, ami 2015 azonos negyedévéhez képest 33 százalékos emelkedést jelent.

A vállalat részvényeiért ádáz csata kezdődött a bejelentés után, ez 8 százalék feletti emelkedést és rekord árfolyamot indikált, ám a tulajdonosok közben attól való félelmükben, hogy a következő negyedévekben nem tartható a gyarapodás, gyors értékesítési szándékok az árakat ami cikkünk írásakor éppen 5 százalékos pluszban állt.

A felhasználók száma már egy ideje nem az USA vagy EU területén nő nagyon
A felhasználók száma már egy ideje nem az USA vagy EU területén nő nagyon (forrás: Facebook) [+]

A félelem részben valós lehet, mivel a Facebook bevételeinek zöme Észak-Amerikából és Európából származik, míg Ázsiából és a világ többi részéből mindössze 1,6 milliárd, azaz a befolyó pénzek negyede érkezik, miközben az aktív felhasználók 67 százaléka az USA és az EU határain kívül él. A felhasználói bázis ezeken a területeken nő jobban, tehát az egy felhasználóra jutó bevétel – ha csak nem változnak a trendek – egyre alacsonyabb lesz a jövőben.