Sebességet váltott a Fujitsu

Minden korábbinál grandiózusabb volt az idén a Fujitsu európai konferenciája. Az elmúlt években VISIT, most Fujitsu Forum néven futó eseményre 96 országból több mint tízezer látogató érkezett a múlt hét közepén Münchenbe, javarészt a vállalat üzleti partnerei, valamint újságírók, elemzők és bónuszként a rendezvény közönségének az első nap estéjén zártkörű koncertet adó amerikai énekesnő, Anastacia. Noha a megszokottnál nagyobb felhajtást – ahogy a névváltást is – részben az magyarázza, hogy idén tavasszal a szigetországot sújtó földrengés miatt a japán anyavállalat kénytelen volt lefújni az ottani partnertalálkozót, melyet most egybegyúrt a németországi testvérrendezvénnyel, a méretek látványos bővülése hűen tükrözi a cég nagyra törő ambícióit is.

Növésben vannak

A sokrétű tevékenységet folytató konszern európai, afrikai és közel-keleti piacokért felelős informatikai leányvállalatának vezetőiből sugárzott az optimizmus. Joseph Reger, a Fujitsu Technology Solutions (FTS) hazánkból elszármazott műszaki vezérigazgatója úgy fogalmazott, hogy ugyan a korábbi nehéz időkben is igyekezett derűlátó hangot megütni, de most „tényleg fut a szekér, tényleg jól haladunk.”

Az optimizmust látszik alátámasztani, hogy a vállalat augsburgi számítógépgyártó üzeme – nem mellesleg az egyetlen megmaradt európai PC-gyár – kapacitáson felül pörög, valamint hogy a szerverpiacon sikerült beérniük a negyedik helyen álló Oracle-t és ezzel egy lépéssel közelebb kerülni a HP, az IBM és a Dell által elfoglalt dobogóhoz. Nincs is napirenden a hardverbiznisztől való megszabadulás, a profilszűkítés helyett inkább új elemekkel akarják bővíteni a portfóliót.

Joseph Reger (Fotó: IT café)
Joseph Reger (Fotó: IT café)

A tavalyi évben 4,36 milliárd euró árbevételt abszolváló leánycég az idei első félévben története legnagyobb üzemi nyereségét könyvelte el, és 2015-re 6 milliárd euróra tervezi feltornászni a forgalmát. A növekedés javát a nagy fejlődő piacokról remélik behozni, ahol jelenleg gyengék a pozícióik. Indiában – ahol ma szerény, 1 százalék körüli részesedéssel rendelkeznek – négy éven belül a tízszeresére, Oroszországban a négyszeresére, a feltörekvő országokban összességében kétszeresére akarják növelni az árbevételüket. Ha a célkitűzéseket sikerül elérni, a konszern forgalmának földrajzi eloszlása kiegyensúlyozottabb lesz, csökkenhet a ma még a bevétel kétharmadát adó Japán túlsúlya.

Felhős boldogság

Az FTS erőteljesen épít az informatikát közműszolgáltatássá változtató cloudalapú megoldásokra. „E szegmensben a piacvezetők táborába akarunk tartozni” – jelölte ki a célt Joseph Reger. A vállalat az idén kiépült globális adatközponti hardver-infrastruktúrára alapozva fokozatosan vezeti be üzleti szolgáltatásait, ennek része a rendezvényen bejelentett a Business Solutions Store alkalmazásbolt elindítása is. Ez az okostelefonokon megszokott app store-ok egyszerűségét emeli át a nagyvállalati szoftverpiacra: az ügyfelek itt a Fujitsu cloudjával kompatibilis, előtesztelt, néhány napon belül aktiválható üzleti alkalmazásokat vásárolhatnak, licencdíj helyett felhasználásalapú előfizetési díjért.

A szoftverpiac felé is nyitó FTS saját, szintén most leleplezett CRM-megoldása, a nyílt forrású SugarCRM egyik forkjára épülő Fujitsu CRM Cloud Services is itt érhető el. A termékeiket a boltba feltöltő szoftverfejlesztők, ISV-k az ebben a konstrukcióban megszokott bevételmegosztásos modell szerint kapnak részesedést a forgalomból.

A Fujitsu Forumon bejelentett újdonságok között volt még a helyi rendszereket üzemeltető nagyvállalatoknak szánt Dynamic Infrastructure Blocks (DI Blocks) moduláris adatközponti infrastruktúra; a világ első SAP HANA tanúsítvánnyal rendelkező több csomópontos kiszolgálója és egy Android-alapú tablet, a népes mezőnyből vízállóságával kitűnő Fujitsu Android Slate PC is.

Azóta történt

Előzmények