Csütörtök és péntek hajnalban is kudarcba fulladt a SES-9 kereskedelmi műhold Föld körüli pályára állítása, melynek érdekessége, hogy a küldetésért felelős SpaceX űrvállalat megpróbálja épségben visszahozni a Falcon-9 hordozórakéta első fokozatát, ehhez viszont a nyílt vízen lebegő platformra kellene letenniük függőlegesen a gépet, ami eddig háromból egyszer sem sikerült. A kísérletet élőben közvetítették.
@SpaceX AF has placed launch on hold due to a boat entering the edge of the keep out zone. Scrambling helo to get them to move.
— Elon Musk (@elonmusk) 2016. február 28.
Nem indult jól ez az este sem, másfél perccel a kilövés előtt egy, a biztonsági zónán belülre úszó hajó miatt a terület biztosítását felügyelő amerikai légierő megállította a visszaszámlálást, a parti őrség pedig elzavarta a betolakodót. Miután sikerült megtisztítani a területet, újraindították az órát, folytatták az előkészítést.
A fenti videón a teljes webcast, az alsón a rakétán elhelyezett kamera képét, az eredeti hangokat és a telemetriás információkat lehetett élőben követni.
A Falcon 9 v1.1 Full Thrust verziója esetén a folyékony oxigént (LOX) az olvadáspontja fölé hűtik (olvadáspontja kb. -218,8°C, míg forráspontja -182,96°C), ezt "szuperhűtött" (supercooled) LOX-nak is hívják. A hidegebb, ezáltal sűrűbb anyagból adott térfogatú tartályba többet lehet betölteni. /via: Cifu/
A második visszaszámlálás rendben lezajlott, de a késlekedés miatt a szuperhűtött folyékony oxigén és a folyékony hélium (ezt a nyomás fenntartására használják) buborékot gerjesztett valószínűleg az oxigénvezetékben, ami a hajtóműhöz érve hirtelen (relatív) oxigénhiányt okozott, emiatt alacsony tolóerőt jelzett a biztonsági rendszer. A kilövés pillanatában az indítóberendezés tehát biztonsági okból azonnal leállította a gyújtási folyamatot.
@SpaceX Launch aborted on low thrust alarm. Rising oxygen temps due to hold for boat and helium bubble triggered alarm.
— Elon Musk (@elonmusk) 2016. február 29.
Így már nem volt lehetőség újabb kísérletre annak ellenére, hogy még 51 percig nyitva volt az indítási ablak. A jó hír, hogy az első vizsgálatok alapján a rakéta és "utasa" is épségben megúszta. Az alábbi videókivágáson jól látszik, ahogy leállítás után tűz keletkezik a rakétahajtóműben. Ezt alaposabban is meg kell vizsgálniuk a mérnököknek, hogy biztosan minden rendben legyen az egy nappal későbbre tervezett következő kísérlet során.
A SpaceX februárra már nem kapott több lehetőséget a kilövésre, azonban a hétfő hajnali kísérlet után negyvennyolc órával minden jel szerint megpróbálhatják ismételten feljuttatni a SES-9 műholdat. A március elseji (magyar idő szerint 03.02. 00:35) indítási ablakot célozzák meg, amihez az időjárás is kedvezőnek tűnik.