Szingapúrban tesztel önjáró autókat a Delphi

  • (f)
  • (p)
Írta: Dajkó Pál | 2016-08-01 10:10 | Forrás: IT café

A két és fél éves tesztsorozat utolsó fázisában már vezető nélküli autók szállítják az utasokat.

A világ egyik legnagyobb autóipari vállalata, az alkatrészeket és technológiákat előállító Delphi Automotive bejelentette, hogy létrehoznak egy konzorciumot, melynek célja az, hogy Szingapúrban egy, az Uberhez hasonló megosztásos szolgáltatás részeként hat járművel teszteljenek egy autonóm közlekedést biztosító technológiát a városi forgalomban.

A szolgáltatás jövőre indul, kezdetben biztonsági okokból sofőrök is lesznek az autókban, hogy korrigálják az irányítási hibákat. Amennyiben sikeresek lesznek a tesztek, akkor a két és fél éves projekt vége felé már szeretnék vezető nélkül kiküldeni az utcákra a járműveket. A Delphi fő célja az autonóm technológia tökéletesítése, de közölték, hogy az eredményeket felhasználják a már meglévő, kereskedelmi forgalomban lévő ütközéselhárító technológiájuk továbbfejlesztésére is.

Szingapúr nem ismeretlen terület a Delphi számára, kutatási-fejlesztési központjuk és gyáruk is van itt. A hattagú konzorciumot ők vezetik majd, de a partnerek nevét a még zajló tárgyalások miatt egyelőre nem közölték.

Egy hasonló tesztben tavaly Audi SQ5-ösöket használtak, de Szingapúrban egy még meg nem nevezett másik típust fognak felszerelni kamerákkal, radarral és lidarral. A vállalat vezetője csak annyit árult el, hogy most egy öt- vagy hatüléses elektromos autót választanak.

A teszt egész biztosan igen kemény lesz a nagy forgalmú városállamban. A szolgáltatást a felhasználók egy okostelefonos alkalmazással rendelhetik meg, a tervek szerint három fix útvonalat lehet majd választani, illetve tömegközlekedési csomópontokhoz lehet majd ezekkel az autókkal eljutni. A megadott, különösen nagy felbontású képes térképpel lefedett útvonalak néhány kilométeresek, az utasok ezen belül bárhol kiszállhatnak. Amikor elérnek a sofőr nélküli tesztekhez, akkor életbe lép egy olyan funkció, melynek hatására minden hiba esetén lehúzódik az autó.

A Delphi hosszabb távon mindenképpen a Google versenytársa akar lenni, akik már igen előrehaladott állapotú teszteket folytatnak önvezető járművekkel.