Lezárult a Challenge24 programozóverseny elődöntője

Lengyel győzelemmel zárult a Challenge24 elődöntője, mely az idén is közel 200 csapat részvételével zajlott, hazánkból és a világ különböző tájairól jelentkezett csapatokkal. A Magyar Villamosmérnök- és Informatikus-hallgatók Egyesületének (MAVE) jubileumi 24 órás programozó csapatversenye ebben az évben is nagyon sok magyar csapatot vonzott, de sajnos a több mint 50 magyar csapatból egy sem jutott a döntőbe

Az idei megoldandó feladatsorban programozás mellett a legkülönbözőbb kompetenciákra volt szükség: pattogatott kukorica számolásához hangfelismerés, egy végtelen térben való mozgáshoz mesterséges intelligencia algoritmus, gömbön útbejárás és speciális sorozatok keresése különböző számhalmazokban.

Hirdetés

Neves, hagyományos

Az idén 15. jubileumát ünnepli a Challenge24, Európa egyik legnagyobb és egyik legrangosabbnak tartott független programozó csapatversenye. Az idei évben a versenyzőknek számtalan programot kínálunk a verseny előtt, alatt és után, melyeken megismerkedhetnek Budapesttel, egymással és a neves támogató cégek képviselőivel az ITpiknik keretében, amely nyitott lesz a nem döntős csapatok számára is, valamint más kifejezetten az IT témák iránt érdeklődők számára is. Ez utóbbi program lehetőséget ad egy első találkozásra a fiatal informatikusok és IT az cégek munkatársai/szakmai vezetői között.

Az idei küzdelem is számos hazai és nemzetközi cég támogatása mellett zajlik, így gyémánt fokozatú támogatóként a 25 éves múlttal rendelkező Fornax, amely már a kezdetek óta szponzorálja a versenyt, valamint a Google, vagy ezüst támogatóként a Prezi.

A Challenge24 immáron 2000 óta csábítja hazánkba a világ legjobb programozóit, minden évben több száz csapat indul a versenyen, így a mezőny első felében végezni komoly szakmai teljesítmény.

Kihívás

A verseny résztvevőinek komplex, sokféle ismeretet igénylő feladatsort kell megoldaniuk, melyek matematikai, algoritmuselméleti, grafikai, hálózati és mesterséges intelligenciával kapcsolatos problémák köré épülnek. A feladatokat való életből vett problémák ihletik, melyeknek megoldása algoritmikus úton lehetséges.

Sem az elektronikus előválogató, sem a helyszíni döntő során nincs megkötés a résztvevők által használt fejlesztőeszközökre, könyvekre, operációs rendszerre, programozási nyelvre vonatkozóan. A résztvevők akárcsak a selejtező fordulóban, a helyszíni döntő során is saját számítógépeiket használják.

Azóta történt

Előzmények