A Nokia nem erőlködik tovább Japánban

A Vertu luxusmodellek kivételével befejezi mobiltelefonjai értékesítését Japánban a Nokia – írja a Reuters. A világ legnagyobbjaként jegyzett finn gyártó a döntést a romló globális gazdasági helyzettel magyarázta. „Arra jutottunk, hogy a mostani gazdasági környezetben a japán vásárlók igényeihez szabott termékek fejlesztésébe nem kifizetődő tovább befektetni” – közölte a vállalat alelnöke, Timo Ihamuotila.

Japán az Egyesült Államok, Kína és India után a világ negyedik legnagyobb mobilpiaca, a Nokiának – ahogy általában a külföldi gyártóknak – azonban nem sikerült itt megvetnie a lábát. Az IDC adatai szerint a szigeteken kívüli gyártók – nem számítva ide a Sony Ericssont – összesen a japán piac 5 százalékát tudták megszerezni. A világpiac közel 40 százalékát birtokló Nokia korábban két számjegyű részesedés elérését tűzte ki célul a szigetországban, de csak 0,3 százalékig jutott.

A vállalat nemrég „határozott” költségcsökkentő intézkedéseket jelentett be, és azt jósolja, hogy 2009-ben a mobilpiacon visszaesés jön. A Reuters által megkérdezett elemző szerint Japán feladása ennek tükrében egyáltalán nem váratlan, hiszen a szigetország a jelenlegi helyzetben alacsony prioritású piac a finn vállalat számára. A döntés mindenesetre hirtelen születhetett, mert a legnagyobb helyi szolgáltató, az NTT DoCoMo éppen e hónapban jelentette be, hogy egy új Nokia okostelefonnal bővíti téli kollekcióját.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Nokia

Azóta történt

Előzmények