A Nokia egyik mérnöke járatta le a Windows 8-at

Kisebb szakmai vihart kavart tegnap, hogy a Nokia egyik mérnöke, aki korábban már jelezte a Microsoft új operációs rendszerének, a Windows 8-nak általa felfedezett biztonsági hibáit, személyes blogján gyakorlati útmutatót adott ahhoz, hogy miképp lehet feltörni az OS-ben játékokat, pontosabban: ezek hozzáférési korlátjait.

Justin Angel honlapja jelenleg elérhetetlen, de a VentureBeat a leginkább kézenfekvő lehetőséggel, a Google tárolt változatokat rögzítő cache-funkciójával előkaparta a tartalmat, és ebből kiderül, hogy a mérnök öt különböző módon mutatta be, miképp lehet a Windowst hackelni. Ezek között szerepel olyan, amikor ingyen lehet egyébként komoly pénzbe kerülő játékelőnyökhöz jutni, illetve olyan is, amikor próbaváltozatokból lehet teljes értékű játékot kreálni.

Ezek a módszerek persze nem ismeretlenek, nagyon régóta használják őket, ám a kérdés az, hogy mi volt Angel célja egy olyan bejegyzéssel, ahol konkrét megoldásokat is bemutat? Ő maga azt írja a törölt – illetve: már hozzá nem férhető – posztban, hogy a munkájukból megélni kívánó játékfejlesztők figyelmét akarta felhívni arra, hogy a Windows 8 olyan sebezhetőségeket tartalmaz, melyek lehetővé teszik, hogy kijátsszák a korlátozásokat. A mérnök ezért megmutatta, hogy milyen egyszerű az OS által nem elég biztonságosan tárolt fájlokat módosítani, vagy például milyen könnyű a kívánt célt elérő JavaScript-kódokat beszúrni az Internet Explorer 10 processzeibe.

Előzmények