Szinte biztos, hogy elsején árat emel a Telekom és a Telenor

A napokban írtunk arról, hogy hiába nem ért még véget a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által indított eljárás, mely a július elsejére tervezett a szerződésmódosítások (konkrétan: áremelés) jogszerűségét vizsgálja, a két érintett szolgáltató, a Telenor és a Telekom minden felületen kész tényként kezeli ezek bevezetését.

Hirdetés

Az NMHH ma ezzel kapcsolatban adott ki közleményt, és az ebben foglaltak azt a gyanút erősítik meg, hogy a hivatal és a szolgáltatók kiegyeztek, már csak a megállapodások formalizálása van hátra.

A közleményben azt írják, hogy az NMHH a kezdetektől az előfizetői jogok lehető legteljesebb biztosítására törekszik a Telekom, illetve a Telenor kétoldalú előfizetői szerződésmódosításainak jogszerűségével kapcsolatos eljárásában. Ezért tárgyalásokat folytat a két szolgáltatóval az ügyek önkéntes vállalásokon alapuló, hatósági szerződéssel történő lezárására. A szolgáltatók konstruktív együttműködésének köszönhetően a hatóság reményei szerint erre reális esély van legkésőbb július 1-jéig, a módosítások tervezett hatályba léptetéséig. Az egyeztetések részleteiről azonban az NMHH egyelőre nem ad tájékoztatást, hogy ne veszélyeztesse a megállapodás sikerét.

Eljárás helyett hatósági szerződés

Kitérnek arra, hogy a jogszabályok a hagyományos hatósági eszközök alkalmazása mellett biztosítják az NMHH számára annak a lehetőségét is, hogy az ügyeket a szolgáltatók önkéntes vállalásain alapuló hatósági szerződés útján rendezze, ha ezáltal a közérdek, és különösen az előfizetők jogainak védelme jobban biztosítható. A hatósági szerződés előnye, fogalmaz az NMHH közleménye, hogy a felek megegyezésén alapul, így elkerülhetőek a hosszadalmas fellebbezések és bírósági eljárások, ugyanakkor a szerződés teljesítése a szolgáltatón ugyanúgy számon kérhető, mintha az ügyben határozat született volna. A két szolgáltató konstruktívan együttműködik a hatósággal, ezért az NMHH bízik abban, hogy a sok százezer előfizetőt érintő szerződésmódosítások esetében is hamarosan sor kerülhet az ügyek ilyen módon történő lezárására.

Ugyanakkor az egyeztetések részleteiről a hatóság jelenleg nem adhat tájékoztatást, mert ezzel a megállapodás sikerét veszélyeztetné. A szolgáltatók önkéntes vállalásaiknak megfelelően már meg is tették az első lépéseket az előfizetők korrekt tájékoztatása érdekében, erről előzetesen a hatóságot is értesítették. Az NMHH ennek kapcsán felhívja a figyelmet, hogy kétoldalú szerződésmódosítás esetén az előfizetőknek lehetőségük van a szolgáltató ajánlatának elutasítására, de ehhez nyilatkozniuk kell a tájékoztatásban szereplő határidő végéig.

Azóta történt

Előzmények