Közel járunk a kétmillió aktív mobilnet-előfizetéshez

Júniusban 2 millió 525 ezerre nőtt Magyarországon a mobilinternet-előfizetések száma, míg a teljes előfizetői táboron belül az aktív, azaz a szolgáltatást az utolsó három hónapban igénybe vevő ügyfeleké 1 millió 952 ezerre emelkedett – derül ki az NMHH piaci jelentéséből.

A forgalmat bonyolító (aktív) előfizetések alapján a Telenor piaci részesedése 29,59 százalékról 29,74 százalékra nőtt. Az előző havi csökkenéshez képest ismét emelkedést könyvelhet el a T-Mobile, amely 46,90 százalékról 47,71 százalékra növelte súlyát ebben a kategóriában. Versenytársaival ellentétben a Vodafone szelete karcsúsodott, a brit tulajdonú szolgáltató részesedése 23,50 százalékról 22,55 százalékra mérséklődött.

A gyorsjelentés adatai alapján az összes előfizetést tekintve a Telenor piaci részesedése 28,31 százalékról 28,39 százalékra, a Vodafone-é 23,63 százalékról 23,68 százalékra nőtt, miközben a T-Mobile-é némileg ismét csökkent: 48,06 százalékról 47,93 százalékra.

A forgalmazott adatmennyiség májushoz képest valamelyest csökkent. Az adatforgalom alapján a Telenor őrzi a vezető helyet 44,22 százalékkal, a T-Mobile hálózatán az összes adatforgalom 38,5, a Vodafone-én pedig 17,28 százalékát bonyolították az ügyfelek.

A hazai mobilnet-előfizetők júniusban 1,981 millió GB adatot töltöttek le és fel. Ez a májusi 2,061 millió GB-hoz képest némi – vélhetőleg szezonális hatástól nem független – csökkenést jelent. Az egy aktív ügyfélre jutó átlagos forgalom 1,01 GB-ra csökkent. A legnagyobb forgalmat változatlanul a Telenor ügyfelei bonyolítják: ők 1,51 GB adatot mozgattak átlagosan júniusban, míg T-Mobile-nál ez az érték 0,82 GB, a Vodafone-nál pedig 0,78 GB volt.

Előzmények