Választ kaptunk a Cégkapu tesztüzemével kapcsolatos kérdéseinkre

Nemrég írtunk arról, hogy a vállalkozásokat érintő cégkapus regisztrációval – pontosabban e projekt jelenlegi állásával – kapcsolatban felmerült néhány kérdés. Ez ügyben megkerestük a fejlesztő NISZ Zrt.-t (Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.), akik ma válaszoltak felvetéseinkre. Válaszukat változtatás nélkül közöljük. (Az alábbi képernyőkép mutatja, hogy valóban módosították a regisztrációs oldal nyitólapját.)

 

Cégkapu - regisztráció
[+]

Tisztelt Szerkesztő Úr!

Köszönjük megkeresését! A Cégkapu regisztráció kapcsán feltett kérdéseire az alábbi válaszokat adjuk.

Miért volt szükség arra, hogy július elsejétől kéthetes tesztüzemben működjön a regisztráció, holott az érintettek, a regisztrálni kívánók számára ez éles helyzetet jelent? Nem volt más megoldás?

A tesztidőszakra azért volt szükség, hogy gyűjtsük a beérkező felhasználói visszajelzéseket és ezek alapján, ez alatt az időszak alatt elvégezzük az alkalmazás finomhangolását és ha a tesztüzem során bármilyen hiba jelentkezik, azt kijavítsuk. A beérkező visszajelzések nagyon fontosak számunkra, melyeket be is építettünk az alkalmazásba. Természetesen ezt követően is várjuk a felhasználóktól beérkező véleményeket.

Amennyiben a tesztüzemben zavarok jelentkeztek, problémák jöttek elő, akkor mi a teendőjük azoknak, akik ez idő alatt regisztráltak?

Amennyiben a regisztráció során a felhasználók hibába ütköztek, arról a rendszer értesítette őket, és a hiba javítását követően megismételhették regisztrációjukat. A regisztrációt az e-ügyintézési törvény alapján augusztus végéig kell elvégezni, a törvény ugyanakkor egy átmeneti felkészülési időszakot biztosít, így a kötelezetteket 2017. december 31-ig nem éri hátrányos jogkövetkezmény, ha elmulasztják a regisztrációt.

Fontos megjegyezni, hogy a hatóságok 2018. január 1-jétől törvényességi felügyeleti eljárást vagy hatósági ellenőrzést indíthatnak azon gazdálkodó szervek esetében, amelyek elmulasztották a regisztrációt. Továbbá a gazdálkodó szervezeteknek a jogszerű kapcsolattartáshoz, ügyintézéshez szükségük van a kapcsolattartásra szolgáló tárhelyre, ennek hiányában nem jogosultak ügyindításra vagy kapcsolattartásra az e-ügyintézést biztosító szervekkel.

Ma már július 17. van, de a honlapon még mindig a tesztüzem szerepel - mi ennek az oka?

A felhasználóknak szóló publikus információkat folyamatosan frissítjük, aktualizáljuk. Július 18-án már új, frissített tartalommal találkoztak a felhasználók az oldalon.

Azóta történt

Előzmények