Már szinte minden kötelezett regisztrált a Cégkapun

A 2018. január elsején indult szolgáltatást már 458 ezer cég használja.

A „KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00025 Közigazgatási szakrendszerek egységes eléréséhez és interoperabilitásához központi alkalmazás szintű szolgáltatások biztosítása” projekt fókuszában az e-közigazgatási szolgáltatások fejlesztései állnak – fogalmaz nem kissé hivatalosan a projektvezető NISZ Zrt. közleménye, mely kiemeli, hogy a projekt keretében fejlesztett – sokkal egyszerűbb nevén nevezett – Cégkaput már aktívan használják a vállalkozások.

Kiemelik, hogy az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény értelmében 2018. január 1-től kötelező a jogszabály hatálya alá tartozó gazdálkodó szervezetek számára az egyes állami szervekkel való elektronikus kapcsolattartás, valamint az ehhez szükséges hivatalos elérhetőségen történő dokumentumküldés és -fogadás. (Igaz, a bevezetés nem ment simán, eredetileg tavaly augusztus 31-ig kellett volna kötelező módon regisztrálni, aztán ezt eltolták fél évvel, sőt, még ezek után is adott a hatóság egy év türelmi időt, amikor 2018. december 31-ig nem büntetnek.)

Jelenleg a Cégkapu használatára kötelezett cégek száma 466 ezer, ebből már 458 ezer regisztrált és használja a Cégkapu szolgáltatást (olyan cégekből, akik nem kötelezettek a Cégkapu használatára, viszont jogosultak rá, közel ennyi van, vagyis ha mindenki igénybe venné, nagyjából 800 ezer vállalkozással lehetne számolni - a szerk.). A Cégkapuból kiküldött dokumentumok száma 2018. június elején meghaladta a 600 ezret.

A projektet megvalósító konzorciumot a NISZ Zrt. vezeti, a fejlesztésben a Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetem, az Idomsoft Zrt., a KDIV Kft. és Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség vesz részt. A projekt teljes költségvetése 9,434 milliárd forint. A 2018. december 31-én záruló projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.

  • Kapcsolódó cégek:
  • NISZ

Előzmények