Kevés a Smart- és 3D TV az országban

A HD-t viszont szeretjük, minden második készülék képes rá. A magyar háztartások többsége csak egy televízióval rendelkezik és digitális adást néz.

Az összes, tévével rendelkező háztartás 77 százalékában volt digitális vétel tavaly ősszel, az IPTV elterjedtsége pedig 14 százalék. A közzétett adatok alapján 3,5 millió háztartás rendelkezett TV-előfizetéssel (91 százalék) a Nielsen nemrégiben publikált felmérése alapján.

Hirdetés

Az LCD, plazma vagy LED televízióval rendelkezők aránya 56 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 49 százalékról. A nagyméretű készülékek is gyarapodtak, szinte minden negyedik háztartásban (24%) akadt 94 cm, vagy ennél nagyobb képátlójú eszköz. A Smart TV-k aránya 12, a 3D képeseké pedig 7 százalékot tett ki.


(forrás: Nielsen Közönségfelmérés, ES15) [+]

Analóg kábeles vétel a vizsgált időszakban 970 ezer háztartásban volt elérhető, míg valamilyen digitális platform közel 3 millió családnál volt jelen. Az IPTV meghaladta a félmilliót, a műholdas kapcsolattal tévézők aránya pedig 23 százalék körülire nőtt.


(forrás: Nielsen Közönségfelmérés, ES15) [+]

A UPC Direct fél évig kedvezményesen biztosítja műholdas alapcsomagjait, ezekbe olyan HD adások is bekerültek, melyekre eddig külön elő kellett fizetni – derül ki a vállalat közleményéből. A kiegészítő HD Pack csomag tehát megszűnt, ennek elemei a következőképpen épültek be az alapcsomagokba: a Medium HD TV csomagban így már 14 (M1, M2 Petőfi, M4 Sport, Duna, RTL Klub, History National Geographic, Nat Geo Wild, Travel Channel, Discovery Showcase, Animal Planet, Eurosport1, Eurosport2, Mooz Dance) ilyen csatorna érhető el a 83-ból, a Plus HD TV (110 csatorna) pedig ezeket egészíti ki a Sundance Channel és a Sport1 HD adásaival.

Azóta történt

Előzmények