Jót tett a Netflixnek, hogy nyitott a sportok felé

Kedden derül ki, de a jóslatok szerint sikerült az ünnepi szezonban tovább növelni az előfizetők számát.

A Netflix a várakozások szerint több mint 9 millió új előfizetőt szerzett az ünnepi szezonban, ezt pedig a szakértők szerint többek között a sport felé nyitásnak köszönheti. Részben a Jake Paul vs. Mike Tyson mérkőzésnek (több mint 60 millió háztartás kapcsolódott be a megtekintésbe), részben az NFL-nek.

A hivatalos jelentést kedden teszik közzé, az utóbbi hónapokban azonban sorra jöttek a sporttartalmak a platformra, ami fiatalabb nézőket és reklámpénzeket is vonzott.

Elemzők szerint a sportok jobban a platformhoz kötik a meglévő előfizetőket, de hirdetési és előfizetési szempontból is stabilabbá teszik a céget. Az élő rendezvényeknél pedig eleve többet fizetnek a hirdetők, így a sportok és a reklámos csomag együtt jót tehetnek a cég eredményeinek.

Ahogyan az olyan műsorok is, mint a Squid Game, amelynek második évadja 68 millió megtekintést gyűjtött be a premier hetén.

Ez lesz egyébként az utolsó negyedév, amikor az előfizetői számról beszél a Netflix, utána inkább az árbevételre és a nyereségre koncentrálnak. Elemzők szerint azért, mert az előfizetői tábor növekedése lassul. Ezután pedig kiemelt figyelmet kaphat a reklámos csomag a márkák és hirdetők részéről. Az elemzők szerint a reklámmentes csomag árát is megemelhetik, hogy a hirdetésekkel támogatott verzió felé tereljék az embereket.

Azóta történt

Előzmények