Hirdetés

A Netflix lassan felszámolja a DVD-kölcsönzést

A világ egyik legsikeresebb filmkölcsönzője, most már a nemzetközi piacra is belépett amerikai Netflix expanziója töretlen, üzleti és technológiai megoldásaik komoly hatást gyakorolnak az iparágra is.

Hirdetés

A cég állapotát, terveit és hatását elemző cikkében a Hollywood Reporter többek között azt emeli ki, hogy nem véletlen az, hogy a Netflix az erejét és hírnevét megalapozó DVD-kölcsönzést igyekszik az utóbbi időben visszaszorítani – két hónapja jelentették be, hogy új szolgáltatást indítanak be az Egyesült Államokban, melynek keretében csak online nézhető (stream-) filmeket kínálnak havi 8 dolláros előfizetésért. A lap szerint ennek oka végtelenül egyszerű: egy DVD kölcsönzése a vállalatnak 1 dollárba kerül, míg ha ugyanezt a filmet online adják bérbe, az mindössze 5 centes költséggel jár, vagyis a postázás hússzor drágább. S mivel a Netflix naponta kétmillió DVD-t postáz, ez komoly kiadás, évente körülbelül 700 millió dollár.

Jelen pillanatban a DVD-khez képest még viszonylag kicsi a streamválaszték, de a cégnél gőzerővel dolgoznak a bővítésen. A „nyolcdolláros” kölcsönzés bejelentésével egy időben megemelték a DVD-s bérlet díját is, hogy az ügyfeleket az online megoldás felé tereljék, emellett nemrég a streameszközökön használt alkalmazásukból eltávolították a „tedd a DVD-t a kosárba” gombot, vagyis megszüntették az ilyen eszközökön a közvetlen megrendelést (a cég weboldalán ugyanakkor meghagyták ezt az opciót). Ez utóbbi intézkedés január 17-ei bejelentése komoly felháborodást okozott a felhasználók körében, de a szakma is felkapta rá a fejét – főként ennek köszönhető a Hollywood Reporter cikke is.

Netflix
Forrás:techspot.com

A kritikákra válaszolva a cég szóvivője elmondta, hogy két okból korlátozták a kölcsönzést: egyrészt mert teljes erővel a stream felé akarnak fordulni, másrészt pedig azért, mert technológia hátrányokat okozott a megléte.

Azóta történt

Előzmények