Nemzetközivé alakítják a Westelt

Igaznak bizonyultak a hónapok óta kerengő pletykák, a Matáv igazgatósága hétfőn ugyanis döntött arról, hogy leányvállalata, a Westel Mobil Távközlési Rt. május 1-jétől felveszi a T-Mobile Magyarország Távközlési Rt. nevet – jelentette be Straub Elek, a Matáv elnök-vezérigazgatója. Az új névvel nem változik a Westel tulajdonosi struktúrája, a T-Mobile Magyarország egyedüli tulajdonosa továbbra is a Matáv marad. A tulajdonváltás gondolata fel sem merült – mondta a Napi Gazdaság érdeklődésére Straub. A névváltás teljes költsége nehezen nevesíthető – fogalmazott Straub –, azt viszont elmondta, hogy a Westel márkanév teljes nettó könyv szerinti értékét leírják 2004-ben. Ennek döntő részét az első negyedévben számolják el, amelynek eredményhatása 3,7 milliárd forint lesz az említett időszakban. A névváltoztatás kapcsán felmerülő egyéb költségeket a Matáv-tulajdonos Deutsche Telekom (DT), illetve a tulajdonában lévő T-Mobile International állja – mondta Straub, aki hozzátette, hogy a névcsere gyorsan, már a következő évben megtérül. A magyarországi mobiltávközlési piac telítődése, a számhordozhatóság miatt fokozódó verseny, a nem hangalapú szolgáltatások felértékelődése késztette az érdekelteket arra, hogy a Westel a T-Mobile Magyarország név alatt egy nagy nemzetközi vállalathoz kapcsolódóan folytassa tevékenységét. A névváltás pozitív hatással lesz a Westel pénzügyi mutatóira. Várhatóan javul majd az ügyfélbázis összetétele és csökken a lemorzsolódás. A magasabb egy főre jutó költség – ARPU – és a roamingbevételek, valamint az alacsonyabb ügyfélmegszerzési költségek magasabb EBITDA-t eredményeznek.

Michael Günther, a T-Mobile vegyesvállalatok irányításáért felelős vezetője kiemelte, a T-Mobile márkanév használata jó lehetőség a Westel számára, hogy kihasználja egy erőteljes, nemzetközi márkanév előnyeit. A T-Mobile 15 országban van jelen, s tavaly év végéig több mint 90 millió ügyfél vett igénybe mobilkommunikációs szolgáltatásokat a T-Mobile vagy a DT többségi vagy kisebbségi tulajdonába tartozó vállalatokon keresztül.

Sugár András, a Westel vezérigazgatója szintén azt emelte ki, hogy ezzel a kapcsolattal és az új márkanévvel Magyarország piacvezető mobilszolgáltatója még inkább erősítheti nemzetközi versenyképességét. A névváltozásnak az előfizetők számára is lesznek érzékelhető hatásai, ezek közül Sugár most csak a kedvezőbb nemzetközi tarifákat említette.

Azóta történt

Előzmények