Jó éve volt tavaly a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-nek

Az előző évhez viszonyítva 2019-ben is tovább növekedett a mobilparkolási és mobilfizetéssel megváltott autópálya-matrica, HU-GO TopUp és viszonylati jegy tranzakciók száma.

A vállalat most kiadott tavalyi mérlege szerint tovább folytatódott a 2019-ben is az a dinamikus növekedés, amely a mobilfizetést jellemzi.

Hirdetés

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által üzemeltetett Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül 2019-ben több mint 37 millió mobilfizetési tranzakció valósult meg, amely jelentősen meghaladja az előző időszakban elért 33,3 millió ügyletet. Az összesen 37 milliót meghaladó tranzakciószámból 34,3 milliót tett ki a mobilparkolás, 2,6 milliót az e-matrica, HU-GO TopUp és viszonylati jegy. A 2019. június elején bevezetett közlekedési mobiljegyből 96 ezer értékesítettek elektronikusan.

„A dinamikus tranzakciószám növekedés mellett a 2018. évi 25 milliárd forintról 2019-ra 30 milliárd forintra nőtt a Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül értékesített innovatív, készpénzkímélő termékek forgalma, ezzel a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. 2019-ben a legnagyobb tisztán magyar tulajdonú fintech vállalattá vált” – nyilatkozta Veres Mihály a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója. A tranzakciószám és a forgalom emelkedés egyik eleme az újabb országosan elérhető mobilfizetési termékek bevezetése, amely üzletileg úgy lett felépítve, hogy egy egységes értékesítési lánc (egy applikáción keresztül elérhető termékek számának bővülése, azaz a mobilfizetési applikációra történő rászoktatás) alakuljon ki. A bevétel- és forgalomnövekedés mellett a folyamatosan bővülő országosan elérhető szolgáltatások hozzájárulnak a városok fenntarthatóságának támogatásához is.

Azt is közölték, hogy a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. a tavalyi évben sikeresen valósította meg a BKK, majd a tatabányai helyi közösségi közlekedés modernizációjának egyik mérföldkövét a közlekedési mobiljegy bevezetését, valamint az állatkerti belépők (köztük a Budakeszi Vadaspark és a Fővárosi Növény- és Állatkert) digitalizálását, mobilfizetési fejlesztését.

A társaság 2020. évi céljai között szerepel a termékeiből származó forgalom növelése, a közlekedési mobiljegy országos elterjesztése/bevezetése (a legtöbb vidéki nagyvárosban történő elérhetőségének biztosítása), valamint további, a lakosság mindennapi életét támogató korszerű digitális szolgáltatások elindítása.

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. 2019. január 1. – 2019. december 31. (éves) üzemi statisztikai adatai (a Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül létrejött tranzakciók, az önkormányzatok, az állam, a közlekedési és kulturális szolgáltatók számára megfizetett díjak):

  • Összes mobilparkolási tranzakció száma (alkalom): 34 342 288 db
  • Összes parkoló ellenőri lekérdezés száma (alkalom): 23 460 263 db
  • Összes mobilparkolásból származó forgalom (Ft): 16 322 033 671 Ft
  • Összes autópálya e-matrica, HU-GO TopUp és viszonylati jegy vásárlások száma (alkalom): 2 574 062 db
  • Összes autópálya e-matricából, HU-GO TopUp és viszonylati jegyből származó forgalom (Ft): 13 605 548 783 Ft
  • Összes közlekedési mobiljegy vásárlások száma (alkalom): 96 181 db
  • Összes közlekedési mobiljegyből származó forgalom (Ft): 382 146 390 Ft
  • Összes belépőjegy vásárlások száma (alkalom): 2 040 db
  • Összes belépőjegyből származó forgalom (Ft): 6 143 400 Ft

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:

Előzmények