Elfogadták az önvezető autókra vonatkozó új német törvényt

Az előírások magától értetődőnek tűnnek, de a biztonságos és követhető fejlesztéshez világos szabályokra van szükség.

A német törvényhozás felső háza ma áldását adta arra a törvénytervezetre, mely azt szabályozza, hogy az autóipar gyártói milyen módon végezhetik az országban a közutakon az autonóm járművek fejlesztését. Ez az ország ipara számára kiemelkedő fontosságú, mivel a nagy német autógyárak, mint a Volkswagen, a Daimler vagy a BMW kiemelt kormányzati támogatás mellett mind dolgoznak önjáró autó kialakításán.

Hirdetés

Az egyik legfontosabb előírás, melyet többek között Angela Merkel kancellár is hevesen támogatott, hogy a tesztutakon a kormány mögött mindig legyen sofőr, aki bármikor át tudja venni az autó irányítását. Magától értetődőnek tűnik, de jogilag fontos, hogy a hagyományos közlekedéstől eltérően jogszabály szükséges ahhoz is, hogy a tesztjárművek pilótái levehessék a kezüket a kormányról, a szemüket az útról, hogy menet közben digitális eszközeiken kommunikáljanak vagy egyéb, szükséges feladatokat végezzenek el.

Előírás a minden akciót logoló fekete doboz alkalmazása is, hogy probléma esetén világosan eldönthető legyen, hogy az adott pillanatban a szoftver vagy az ember irányította az autót. Ha netalán baleset történne, emberi irányítás esetén a sofőr, szoftveres vagy hardveres hiba esetén a gyártó a felelős.

A szöveg azt is tartalmazza, hogy a törvényt kétévente felül kell vizsgálni, mivel a technológiai fejlődéssel párhuzamosan még számtalan olyan – pl. adatvédelmi – probléma állhat elő, melyeket most még nem lehet előre látni, így szabályozni sem.

Azóta történt

Előzmények