Nem való cégeknek a Second Life

Ma a virtuális világok nem nyújtanak vállalati szintű szolgáltatásokat, ezért a cégek jobban teszik, ha egyelőre elkerülik őket – figyelmeztetett a héten a Gartner. Másfél éve, amikor a Linden Lab által üzemeltetett Second Life divatba jött, több vállalat is beköltözött az alternatív univerzumba, amelyet többek között tréningek, meetingek és sajtórendezvények lebonyolítására használtak és tán használnak még ma is. Az amerikai elemzőcég szerint viszont a virtuális világok még nem érettek meg a vállalati felhasználásra. „A Second Life megfelelő lehet pilotprogramok vagy prototípusok számára, de kereskedelmi viszonyok között a technikai hiányosságok komoly következményekkel járhatnak. Mi azt tanácsoljuk a vállalatoknak, hogy keressenek alternatívákat” – mondta James Lundy, a Gartner ügyvezető alelnöke.

A szakértők szerint három terület van, ahol ma a „második életek” elvéreznek. Először is a futtatásukhoz relatíve erős videokártyára van szükség – ráadásul a Second Life esetében az sem mindegy, milyen gyártmányú chip van a kártyán –, márpedig az üzleti felhasználóknál nem követelmény a „gaming class” PC. Másodszor a szolgáltatás folyamatossága nem garantált, kiszámíthatatlanok a kimaradások; harmadszor pedig másfél éven belül több olyan alternatív virtuális világ is elindul majd – a Sony Home egyike ezeknek –, amelyek jóval kiforrottabbak lehetnek.

„Másfél éve a Second Life volt mindennek a mintaképe, de ma hullámvölgyben vannak. A Linden Lab ugyan folyamatosan fejleszti, de a stabilitás és a megbízhatóság még mindig nem az igazi” – magyarázta az IT Week-nek Stephen Prentice, a Gartner kutatási igazgatója, aki egyben a kereskedőket is óva inti a beköltözéstől, mert – mint mondja – a platform felhasználói bázisa túl szűk ahhoz, hogy üzletileg életképes legyen egy virtuális bolt nyitása.

Azóta történt

Előzmények