Igaz, hogy lelkesek a befektetők, de az sejthető volt, hogy az átlagemberek nem szaladnak majd megvenni az új Xiaomi EV-t, pusztán a vételára miatt sem. Találgatások és jelentések voltak már egyébként az árról, de ma a Xiaomi vezérigazgatója maga is beszélt erről.
Hirdetés
Elmondta, hogy a célja szerint az első elektromos autójuk a legjobban kinéző, legkönnyebben vezethető és legokosabb autó lenne, amelynek a legmagasabb vételára is 500 ezer jüan, vagyis 25,5 millió forint alatt maradna.
A héten már a rendeléseket fogadja a Xiaomi, csütörtökön pedig a konkrét árakat is nyilvánosságra hozzák.
A decemberi bemutató óta nagy várakozás övezi a Xiaomi EV-t, főleg azért, mert a cég a világ öt legnagyobb autógyártójának egyikévé szeretne válni. A Xiaomi szerint nekik van olyan technológiájuk is, amivel a Teslánál és a Porsche EV-knél is jobb gyorsulást tudnak elérni.
A kínai Xiaomi boltokat és alkalmazásboltok már előkészítették, demózzák az autót, amely két verzióban jön: 668 és 800 km maximális hatótávval.
A Xiaomi az EV-piacon szeretne előre törni, ezzel pedig kevésbé függeni a mobilpiactól. Más módon, de az EV-k felé nyitott a Huawei és a Baidu is.
A 10 milliárd dolláros EV-befektetéssel készülő Xiaomi autóit az állami tulajdonú BAIC Group gyártja, a pekingi gyár éves kapacitása 200 ezer jármű.