Nem jött be a Postafon

Messze elmarad a cégek által tervezettől az egy évvel ezelőtt a Magyar Posta és a Vodafone együttműködésében elindított Postafon mobilszolgáltatás előfizetőinek száma – írta meg ma a HWSW. Az online informatikai szaklap úgy tudja: a márka kevesebb mint tízezer ügyfelet tudott szerezni az elmúlt egy évben. Pedig az eredeti, visszatekintve rendkívül optimista célkitűzés az volt, hogy az előfizetői szám már 2009 végére eléri az ötezret, idén pedig a 70 ezret.

Hirdetés

Noha a Magyar Posta ún. virtuális mobilszolgáltatóként határozta meg magát a Postafon bejelentésekor, a vállalat inkább tekinthető a Vodafone saját márkanévvel rendelkező viszonteladójának. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Posta a kiterjedt országos fiókhálózatára alapozva csupán az értékesítésben vállal szerepet és kap azért jutalékot, a szolgáltatással kapcsolatos minden tevékenységet – ide tartozik az ügyfélszolgálat és számlázás is – a mobilszolgáltató partner végez.

Az Index már idén tavasszal beszámolt arról, hogy a Postafon-ügyfelek száma jóval a várakozások alatt marad: március végéig csupán háromezer fő szerződött a márkánál. A portfólióban jelenleg öt készülék és egy tarifacsomag érhető el, a feltöltőkártyás Postafon Fókusz, amely az egyszerűség jegyében 35 forintos perc- és sms-díjat foglal magában. A szolgáltatást a két társaság elsősorban a vidéki, idősebb emberek igényeihez szabta.

A HWSW írása egyben azt is sugallja, hogy a Telenor által idén nyáron elindított Red Bull Mobile márka sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

Előzmények